3D-s modell programozas
2010-03-19T21:07:04+01:00
2010-08-03T20:45:06+02:00
2022-07-01T18:46:18+02:00
  • Nos,ha c++ akkor Ogre3D,egyik legkiralyabb open source engine,lehet vele windowsra,linuxra,mac-re,iPhone-ra,windows mobile-ra,minden kutyafaszara jatekot irni :) Letezik C#,Basic,Python verzio is :)
    A masik javaslat az Irrlicht engine,kicsit egyszerubb a hasznalata,viszont gyengebb is a fentebb emlitett Ogre3D-nel.
    Aztan ott van meg az Unreal Engine(UDK),a fenti hozzaszolasokkal ellentetben teljesen ingyenes,ha nem eladasra szanod a jatekot.Igaz,akkoris csak nemi reszesedest kernek a profitbol.Ennek sajat script nyelve van,de hasznalhato mar c++-al is.

    Bovebb info:
    www.jatekfejlesztes.hu

    Udv:
    MaximumViolence
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • nyilván ha olyan szintű a játék amit csinálnak és forgalomba akarják hozni akkor ki tudnak csengetni némi pénzt az ut-nak :)

    ha meg home game vagy free akkor tök mind 1 a licens

    Ha a licens-nél tartunk, mindennek vannak hátulütői. A legtöbb licens úgy van megírva hogy ingyenes mindaddig míg magánszemély használja. És sorolhatnám a csavarokat. Pl php kódoknál is.. ki nem kakilja le? Fogom és változtatok rajta... minek rakja ki a forrást. Gyakorlatilag ha valaki játékot csinál és nem akar az UDK ért fizetni. Akkor egyszerűen feltöri a részeket. Bár gyanítom, hogy ne lehessen pontosan behatárolni az engint, nem kéne túlsok változtatás :) Lényeg hogy legálisan letöltheti és ha kereskedelmi forgalomba kívánja hozni a játékát akkor kell csak fizetnie. Mivel home game-ről van szó egyenlőre... Így ez érdemtelen a számára
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Elég új a cucc, igen ezt nem láttam.
    Úgy látom Ez a UT3 csomag amivel nem egy játék készült.

    http://www.udk.com/licensing
    Itt azért le van írva pár dolog

    Játékfejlesztéshez kiváló szerintem.
    Sajnos nem multiplatform!
    Cserébe gondolom nagyon felhasználóbarát.
    janostn-nek amire kellett, arra több mint elég.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • igen nyílván nem ingyen töltöttem le a hivatalos offical site ról :)

    http://udk.com/

    google a barátod.. Lehet az sdk kifejezés tévesztett meg téged. Igen ők UDK-nak nevezik, de aki rákeres az megtalálja.. Gondolom nem kell magyarázni az sdk jelentését :)

    Igen letölthető ingyen, teszteltem ... ingyen szedtem le INNEN ...
    Nemszokásom olyanokat mondani amiket magam nem teszteltem....
    És nagyon durva


    És ha valakit bővebben érdekel akkor itt van a tudása is
    http://udk.com/features-editing
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Nekem az a véleményem, ha már játékfejlesztés, még ha ilyen kis volumenű is (pár ember), érdemes valamilyen engine-ből ki indulni.
    Mondta itt valaki az UT-t, én most utána nyomoztam nem nagyon találtam hivatalos forrásból SDK-t szerintem nem free, másik bajom vele pedig hogy only windows(wiki hazudik) . Ami 2010-ben már nem menő . kis projectek-re a a linux közösség jobban harap, főleg a nyílt forrásúakra. MAC -osokat is meg lehetne néha célozni .

    Tehát én két alternatívát látok, ami alapján egy jó FPS el tudnék készíteni:
    1. ID TECH 3 Alias:Quake 3 engine. ID Soft
    Talán ezt nem is kell ecsetelnem, Rengeteg játék ami ezzel készült, multiplaform, ezernyi designer, converterek, rengetek open project, és free.
    Sok Google kell hozzá, meg kitartás, de nem vészes.
    WELCOME IN QUAKE LIVE!

    2. Cube 2 engine
    Cube 2
    hogy mit tud: YouTube
    Régóta figyelem a fejlesztését, elég összetett német project, nem tökéletes, de nagyon jó alap. úgy tudom ID tech alapú évek munkájával felhúzva. Olyan fejlesztői eszközökkel mint a cry engine-hez.
    Persze ez "enyhe" túlzás, de azt próbálják koppintani ami nagyon pozitív mert a cry engine a Best(nekem).

    Sok sikert a fejlesztéshez, remélem haladni fog, és lesznek követőid, és akkor lesz majd mivel játszanom.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Egyébként a google sketchup szerintem nem a legjobb cucc játékfejlesztésre. Egyrészt tök gyökér formátumai vannak, de ez nem is lenne baj, mert konvertálás, de a baj, hogy ezertrilliárd poligonos csodáknál kisebbet nehézkes vele normálisan csinálni...
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Több "bolti" játék van, amihez adnak pályaszerkesztőt is (Quake Wars, Unreal Tournament 3 stb). Így nagyjából nulla programozással jó játékot hozhat össze az ember. Legalábbis a saját pályáin játszhat. Már ha sikerül megértenie a szerkesztő kezelését.

    De ha sok segítséget kap/talál az ember és nincsenek nagy igényei (egy kezdőnek ne legyenek), akkor saját motor írása sem olyan nagy feladat. A gép sokmindent úgyis megcsinál az ember helyett, a nagyobb munkát úgyis a játék megírása fogja jelenteni és nem a grafika megvalósítása. Egy PSX/N64 grafikával is lehet nagyon jó játékot írni még ma is, és egy ilyen szintű motort könnyen össze lehet hozni a mai gépeken. És ha nem lett jó a játék az nem azon múlt, hogy "gyenge a motor".
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Nekem a nulláról (se C++, se OpenGL-tudás) sikerült 2-3 év alatt egy relatíve haszálható motrot összeraknom ütközésvizsgálattal, néháby beépített primitívvel és 3ds-readerrel.

    Most a nyáron akarok valami kisebb lövöldözős játékot összeütni.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Azért a nyitó hozzászólásból szerintem elég jól látszik, hogy programozás lesz ám ottan. Valószínűleg egyre és egyre súlyosabb mértékben. Olyan meg, hogy kész motor, nuku programozás, hát...
    Esetleg egy tili-toli vagy pong összejöhet, de lövöldözős, fegyveres játék, én kétlem.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Én sem értem mért van itt.. csak válaszoltam:) próbáltam ...

    A gamestúdiót azért nem javasoltam pont mert c++ közeli a Dark Basic meg Basic... ergó egy kezdőnek az lénygesebben könyebb egy kész motorral. De tény, hogy hasznos lehet neki, ha elakarja kezdeni.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Kérdés, hogy 3D motorral vagy anélkül akarja a topiknyitó megoldani a dolgot. Utóbbihoz sok szerencsét kívánok, és még több időt, akaratot, türelmet, hozzáértést, stb.
    Motor esetén tényleg jó a DarkBasic, Game Maker, Google javaslat.
    Annyit tennék hozzá, ha tényleg programozni akar az illető, és 3D motort is akar használni, szintén egy jó alternatíva lehet a 3D Gamestudio.
    Tapasztalatból mondom. Ráadásul a script nyelve C++ közeli.
    szerk: azt viszont nem értem, mit keres ez a téma a tudástárban?
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Kedves janostn!

    Nem vagyok túl tapasztalt, de némi rálátásom van a dolgok menetére. Anno kipróbáltam néhány
    relatíve egyszerűbb lehetőséged, de mivel nekem vannak 3D-s tapasztalataim így némiképpen előnnyel indulok. Amire szükséged lesz egy hobbi játék elkészítésére 3D-ben

    1. Némi modeller rálátás és ajánlom neked a maya szoftvert. Vagy 3D max. Ezek nagy programok bár, de a kezelőfelületük is tükrözi, hogy kiforrottak. Egy hónap alatt elsajátithatod, hogyan kupálj helyre egy már kész modlet. Persze ha komolyabban ráfekszel akkor félév alatt megtanulhatod, a modellezést, uv map készítést, és a textura festést, shaderezést. (Bár a shaderezés nem mindenesetben ezen programokban megy végbe)

    2. Programozói tudás. Ha már valamilyen nyelvet ismersz (basic, q basic, visualbasic, java)
    Ami programozás vagy programozás közeli környezet akkor könnyen elsajátírhatsz egy nyelvet.
    És onnan már csak hónapok szenvedése míg megírod az első játék enginedet.

    Ajánlom a Dark Basic nevezetű programot, ami korlátlan lehetőségeket és már dx 10-es future-k
    is használhatók.

    Ha nem akarsz sokat programozni, és a megkötés belefér az életedbe, ajánlom az FPS Creator nevezetű programot, amit a Dark Basic nyelvre építettek 100%-ban. Így a meglévő projectekbe kódszinten is belenyúlhatsz DB-vel (DB Professional ugyanis ez a teljes kiszerelés.)

    Ha gyengébb 3D is megfelel ajánlom a Game Maker 3D-s megoldását.

    Illetve ha nagy projectet kezdesz ajánlom az ingyen letölthető UT 2003 enginjét. Ami a letöltés és telepítés után ey komplet SDK-t ad a kezed alá. Amit külön fejlesztettek ki. Így nem kell irnod fizikai szimulációt, nem kell sokmindennel bajlódnod. Viszont meg kell tanulnod kezelni amit a kezed alá raktak. 3D modelezőt, shader kezelőt, dx programozó részt, stb stb. Beépített model adtabázis is van.(UT-ből)

    Amit én ajánlok nkede időigényes de ha komoly a szándékod akkor a következőt használd.
    Maya (én imádom 7 éve használom )
    Dark Basic Pro (mivelakár saját dx engint is használhatsz és pixelshader 3.0-át is és egyébb finomságokat és jó a helpje akárcsak ami a maya-nak van)

    További ajánlot szoftverek
    Deep Exploration (3d modellek konvertálása)
    Ps (textura festésre és háttér festésre)
    Vue (tájgenerálásra ( de vannak jóval kisebbingyenes tájgenerálók)
    Továbbá google a barátod hiszen több tízezer ingyenes model, szoftver, textura, plugin vár rád)

    remélem segítettem

    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Én pont most nem rég álltam neki ilyesmivel foglalkozni, C++ és DirectX párossal, viszont nem 100-200 oldalt olvastam és még nem állok sehol, pedig "C++"-al barátkozom már egy ideje:) Ne számíts arra, hogy 5 perces projekt lesz, még akkor sem ha nagyon jól ismered a fenti nyelvek akármelyikét is, a 3D grafika külön világ
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Mire egy ilyet janostn kiszenved a C++ al kinől a szakálla. Egyébként az XNA nem engine, hanem framework, direkt a játékfejlesztéshez van kitalálva.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • szerintem nem kéne engine-t használnod kiváló erre a DirectX (C++) pár hetes (jobb minőségben hónapos) munka és egész jó játékot ütsz össze...
    a motor a nagy arcoknak való akik ugyanazokat az elemeket töb játékhoz használják
    a kérdésedre válasszolva exportálással tudod megoldani -> asd.x
    majd a forrásból importálsz...
    erre nemtudom hogy a sketchup jó-e, még nem próbáltam, ajánlom neked a Blender-t ingyenes nagyon profi modellező és animációkészítő valamint alapszintű fizikai szimulációkat is elvégez :D
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Ha ez ilyen hobbi projekt, akkor nyugodtan használd az xna 3.1-et. A doksiban le van írva, hogy kell hozzáadni a projekthez és betölteni egy 3D modellt. Nagyjából 5 perc az egész. (Displaying 3D model on the screen.)
    .fbx, vagy .x formátumba kell exportálni a modelledet. Elsőre úgy add meg a modellt, hogy a belső lapjai is látszódjanak, mert ha a méret nem jó, semmi nem fog látszódni a képernyőn.
    Itt pontosan 5 percig tartott ez a művelet.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Gondolom C++ és OpenGL (ami egyszerű), esetleg C# és DirectX, esetleg Java és OpenGL. A Java sebesség szempontjából talán nem ajánlott. Ha C#, akkor esetleg XNA Game Studio. De majd megmondják a nagyok.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Google SketchUp-ban keszitettem egy modellt, pontosabban egy haznak a belsejet, es szeretnek egy fegyveres jatek szeru dolgot ebbol kihozni.
    Kerdesem lenne hogy milyen kornyezetnem tudnam ezt tovabbfejleszteni, mit hasznalnak a nagy jatekoknak, mi a legkonnyebb meg ilyenek... ?? segitsetek :D
    C++, java, c# nem gond...
    Mutasd a teljes hozzászólást!
abcd