Táblás játék elkészítéséhez fejlesztőeszköz
2010-01-29T16:51:40+01:00
2010-01-30T20:33:06+01:00
2022-07-25T07:11:14+02:00
  • Akkor jó, végülis "bárhogyan" lehet tárolni a dolgokat, ami előny. Legfeljebb ha más formátumban lesz tárolva akkor ahhoz kell segítség, hogy kinyerd az adatokat, fel tudd dolgozni.

    A pályát amúgy egyszerűen egy tömbben kell tárolni a memóriában, a tömböt meg simán kiírni fájlba, majd betölteni. Az egyéb adatokhoz lehet esetleg valami formátumot kitalálni, bár ha nem akarja az ember valami szövegszerkesztőben szerkeszteni, nézegetni akkor azokat az adatokat is ki lehet írni számként.

    ktamail-nak igaza van, csak olyan nyelven érdemes megírni, amit ismersz. Bár ha linux alatt is futtatni akarod akkor csak olyan nyelvet kell keresni, ami Win-re és Linux-ra is fordít. Nem tudom a Delphi képes e erre. Esetleg a FreePascal (ami rokon nyelv).

    De ha a C#-t vágod akkor érdemes megnézni a Jávát, úgy tudom sokban hasonlítanak, lehet hogy nem okozna nagy gondot elsajátítani. Esetleg valami C/C++ fordítót nézni.
    Végülis 5-6 alap dolgot kell csak összeszedni és abból már össze lehet rakni a játékot. De ha lemondasz a Linuxról (egyelőre), akkor a C# a tuti.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • "Én régebben nagy heroes of mm hívő voltam, és hát anyáztunk, ha legalább 10 kör óta nem mentettünk, és elszállt a progi."

    hát az a programozók hibája volt, ha rendesen megírja, akkor nem lesz ilyen gond.



    "Adatbázis, XML? Látott itt valaki már játékprogramot? " hát a microsoft is azt nyomatja, ma mindenhol, hogy rakjuk 1adatbázisba mindent az a "jó".


    de, hogy ne legyek teljesen off, itt nézd meg a linuxos C#-ot:

    Redirecting...

    meg csak olyan nyelven kéne írni, amit ismersz(de csak javaslat, de ha javaban akarod írni, akkor meg kell tanulni, alaposan és az is idő, de hosszú távon hasznos lehet).
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Az xml csak arra kellene, hogy főleg a karakterek értékeit exportálhassam (meg bónuszként a pályákat is), aztán egy honlapon feldolgozhassam... (megjelenítésre, módosításra)

    Tehát az xml-nek nem lesz szorosan köze a játékhoz...
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Ha Ubuntu-ra lehet telepíteni JRE-t (vagy van benne), akkor a Java egy jó választás.

    Az XML-ekkel van valami célod? Vagy csak hallottad, hogy az jó dolog?
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • én java-ban írtam, van egy szerver, meg csatlakozhatnak kliensek. Nem browser-es
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Teljesen értelmetlen nem memóriában tárolni ilyesmit, ha a játéktér területe garantálhatóan korlátos, és memóriába fér. Az algoritmusok jól megfogalmazhatóak imperatív nyelven, nem igazán olyanok, hogy az SQL lenne a jó választás.


    Én régebben nagy heroes of mm hívő voltam, és hát anyáztunk, ha legalább 10 kör óta nem mentettünk, és elszállt a progi.
    Teljesen jogos amit írsz, ha real time stratégiáról beszélünk, de szvsz körökre osztott stratégiánál megfontolandó, legalábbis vmi autosave-et minimum csinálni kéne...
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Bocs, én webes körökre osztott stratégiai játékban gondolkozom/tam.

    (de ez gondolom kitalálható volt a silverlightból/flashből :) )
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • A játéktér nagyon kicsi lenne (max 50*50 hexa), és a karakterek is max 20-25, de az már nagyon sok...

    Az xml-be pedig csak a játékállást kell menteni (illetve a pályákat), meg a karakterek adatait, ami ilyen méreteknél szerintem nem olyan nagy gond...

    Szóval adatbázis én is inkább mellőzném...
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Annyit még gyorsan hozzátennék, hogy nem netes játékra gondoltam, hanem: "ketten ülnek egy gép előtt és úgy játszanak". Tehát semmi web!

    A táblát úgy képzeltem, hogy lenne egy nagy hexarács ugye és arra lehetne pakolni előre megrajzolt képeket... A figurák is egy-egy ilyen hexalapok lennének, amiket lehet játék közben mozgatni...

    Illetve nem ártana ha menne linux-on is... (pl ubuntu) Erre nem tudom mennyi lehetőség van vs c#-nál...
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Xml-el erre esélyed sincs, hacsak nem memóriába tolsz mindent, de ezt nem tanácsolnám...


    Én meg pont azt nem tanácsolnám pláne egy viszonylag kezdőnek, hogy a játékteret ne a memóriában tartsa. Ennek értelmét csak akkor látnám, ha irgalmatlan méretű lenne a játéktér, és hogy szaknyelven content streaminget kellene csinálni, amit azért nehéz igényesen csinálni. Gondold el, hogy a játéktered nincs mindig a memóriában: akkor azok a karakterek, akik nincsenek a memóriában, nem mozoghatnak. Mikor döntod el, hogy mi csináltak, amíg nem voltak a memóriában? Amikor betöltöd őket...

    Teljesen értelmetlen nem memóriában tárolni ilyesmit, ha a játéktér területe garantálhatóan korlátos, és memóriába fér. Az algoritmusok jól megfogalmazhatóak imperatív nyelven, nem igazán olyanok, hogy az SQL lenne a jó választás.

    Ha egy hexagonra átlagosan 100 byte-ot számolsz, (ami nagyon sok), még akkor is elfér egymillió hexagon adata nevetséges 100 Megabyte-ban.

    Amúgy sem szokás pláne kis játékok mellé külön adatbáziskezelőt mellékelni. Ha mindenképpen kellene adatbázis, akkor mindenképpen csak egy embeddedet javasolnék, mint az SQLite, de ilyen játkoknál mondom fel sem szokott merülni az adatbázis szükségessége.

    Ez a mindent adatbázisba webfejlesztő beütés: ha webapplikációról lenne szó, óriási játéktérrel, nagyon sok userrel, akkor megfontolnám az adatbázisosdit én is.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Ja, szerintem xml-t azt felejtsd el, ha nagy játékteret akarsz, meg amúgy is.

    Tesztelgettem is, jól indexelt táblákkal, mssql-el semmi idő alatt lehet 20.000.000 hexagon adatból lekérdezni az éppen megjelenítendő részt.

    Xml-el erre esélyed sincs, hacsak nem memóriába tolsz mindent, de ezt nem tanácsolnám...
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Ja még amit tervezz be, hogy egy map készítő sem árt hozzá, főleg, ha rajzolni is akarsz rá...
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Szia!

    Szerintem két lehetőségen érdemes gondolkozni.

    vs2008/2010 + silverlight + mssql vagy flash/flex + smarfoxserver/blazeds

    Amúgy nagy vonalakban hasonló játékom van tervben, csak hát egyedül nehéz, és többször leálltam "elhavazódás" miatt, de ha lenne más is aki fejleszt, akkor mindjárt más lenne a tészta :)

    Ha érdekel a téma, dobj meg egy privivel.

    Sl-ben már megcsináltam, hogy db-ből a pályát (hexagon alapú) kirajzolom.

    üdv:
    interpet
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Milyen ingyenes fejlesztőeszközt tudnátok ajánlani egy ~táblás játékprogram elkészítéséhez?

    A program kb. annyiból állna, hogy
    - egy előre meghatározott méretű hexarácson (nagyítható játék közben) fel lehet állítani a játékteret (~hova lehet lépni, hova nem, illetve grafikus elemekkel lehet díszíteni, hogy nézzen is ki valahogy... pl mint egy térkép, vagy egy alaprajz)
    - ha ez kész, akkor figurákkal lehet rajta lépegetni és harcolni (nem sok figurával, csak 2-20 db)...
    - a játékteret és egyéb adatokat kimenteni
    - a játéktér egyelőre 2D... esetleg ha nagyon gyorsan haladnék vele, akkor belegondolnék egy egyszerűbb 3D-be...
    - esetleg későbbiekben neten keresztüli játék beépített chat-el...

    Eddig programoztam már: php/html, C# (kevés), delphi (még kevesebb)
    Elvileg az adatokat xml-be menteném, de ha mégis kellene valamiért majd adatbázis, akkor: InterBase vagy esetleg MySQL...

    (Ha elkészülök, nem árulnám pénzért [ezt ugye csak azért írom, mert némely fejlesztőeszközt csak akkor lehet ingyen használni, ha nem keresek vele pénzt, vagy mi...])

    Első körben a VS 2008/2010 express-re (C#) gondoltam... De mivel nem vagyok nagyon otthon ezen a téren, könnyen lehet tudtok jobbat/alkalmasabbat...
    Mutasd a teljes hozzászólást!
Tetszett amit olvastál? Szeretnél a jövőben is értesülni a hasonló érdekességekről?
abcd