Animációkészítés technikája flash játékhoz
2009-08-19T21:18:54+02:00
2009-08-27T14:57:24+02:00
2022-07-19T04:18:16+02:00
  • Cool!

    Köszi!


    Már tartozom egy rekesz kólával! :)
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Ha a képeid neve sorszámozott (pl. kep1.jpg, kep2.jpg, stb.), akkor File|Import|Import to stage, aztán kiválasztod a legelső fájlt (csak a legelsőt!), megnyitod, s ekkor rá fog kérdezni, hogy a többi hasonló nevű sorszámozott képet is behúzza-e - ha igent nyomsz, akkor mindet külön képkockára fogja rakni.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Van valamilyen jó eszköz arra, hogy egy fla-ba be tudjak importálni képeket, mindegyiket 1-1 külön frame-re?

    Olyat találtam, ami swf-et generál, de lehet, hogy programozni kéne majd az fla-kba is egy keveset...
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • hmmm hatszögek... valahol már hallottam ilyen elképzelést.

    izometrikus világban ez elég szívás, mivel behatárolt így a karaktered mozgása. (8 irány helyett lesz 6)

    ez főleg majd az A* optimális útvonal kiszámolásánál fogja elvenni a kedved az élettől :)


    Lehet, majd kiderül.
    Bár az élettől már így is elvette a kedvem a html, js, stb szutyok, ezen már nem múlik :)

    Amúgy egy csomó játék 6szögekre épül, lásd heroes of m&m, aszem fallout is, age of wonders, stb. Ha ennyi megvalósítás van, csak megbirkózom vele én is :)

    nem piskóta elképzelés. nem akarlak lelombozni, de ez igen nagy falat lenne, főleg ha emberi időben el is akarsz készülni vele.


    Idő nem számít, saját projekt, persze azért nem évtizedekig akarom húzni. Első körben úgyis egy nézetből fog működni a dolog. Mondjuk elsőre még nem látom, hogy miért olyan nagy falat, természetesen attól még lehet az.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Az első linknél, amikor próbálom indítani a tesztjátékot, egy 102-es hibát ír ki. Ezután meg se próbáltam regisztrálni.


    ez autentikációs hiba lenne, valamiért a php-tól nem jött vissza adat... ehhh

    milyen hálózatból próbáltad (+böngésző, op.rendszer)?

    Igen, valami hasonló nézetet szeretnék, de a játék maga jóval összetettebb lenne, nem négyzetekből épülne fel a pálya, hanem hatszögekből, plusz egyéb nyalánkságok.


    hmmm hatszögek... valahol már hallottam ilyen elképzelést.

    izometrikus világban ez elég szívás, mivel behatárolt így a karaktered mozgása. (8 irány helyett lesz 6)

    ez főleg majd az A* optimális útvonal kiszámolásánál fogja elvenni a kedved az élettől :)

    Miért kérdezted amúgy?


    nincs különösebb oka, csak próbáltam segíteni a többieknek, hogy képben legyenek :)

    Egyelőre még azon is gondolkozom, hogy lehessen forgatni a pályát, na nem realtime pörgetni, hanem lenne 4 nézet, és a megfelelő előre lenerált animációkat-képeket jeleníteni meg.
    Így mindig más oldala látszódna egy épületnek, karakternek, attól függően melyik nézetet használják.


    nem piskóta elképzelés. nem akarlak lelombozni, de ez igen nagy falat lenne, főleg ha emberi időben el is akarsz készülni vele.
    (...és lehet hogy nem is lehet maradéktalanul megvalósítani ezen a platformon)


    De amúgy ahogy nézem az érettségizős játékot, sztem 2d-ban vannak megrajzolva a karakter különböző mozgásai.


    igen, de végeredményben lényegtelen hogy a szekvenciák miből készültek.

    wiz
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Egyelőre még azon is gondolkozom, hogy lehessen forgatni a pályát, na nem realtime pörgetni, hanem lenne 4 nézet, és a megfelelő előre lenerált animációkat-képeket jeleníteni meg.
    Így mindig más oldala látszódna egy épületnek, karakternek, attól függően melyik nézetet használják.

    De amúgy ahogy nézem az érettségizős játékot, sztem 2d-ban vannak megrajzolva a karakter különböző mozgásai.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Na megjött az érettségizős játék mailje, kipróbáltam.

    Igen, valami hasonló nézetet szeretnék, de a játék maga jóval összetettebb lenne, nem négyzetekből épülne fel a pálya, hanem hatszögekből, plusz egyéb nyalánkságok.

    Miért kérdezted amúgy?
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Ki szerettem volna próbálni nagyon mindkettőt, de úgy néz ki béna vagyok.

    Az első linknél, amikor próbálom indítani a tesztjátékot, egy 102-es hibát ír ki. Ezután meg se próbáltam regisztrálni.

    A 2. linknél hiába lesz aktív a textbox a "kipróbálom" gombocska felett, nem lehet beleírni, se paste-zni, és a gombocska sem aktív.
    Próbáltam regisztrálni, ami össze is jött, de 10 perc után sem jött meg a mail, ami tartalmazza a jelszavam...

    Ezek aztán a felhasználóbarát játékok, nem rabolják el az ember idejét :)

    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • ilyesmire gondolsz?

    érettségiző - nem a legjobb grafikával, 1000 éves motorral

    vagy

    egy újabb játék, átírt motorral

    mindkettő isometrikus világban van.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Szuper!

    Köszi, nem csalódtam benned!

    Meg is nézem a swift3d-t, bár eddig a blendert kezdtem nézegetni (hátha van blenderhez is pluginja), mert az ingyért van, és elég profinak tűnik az én amatőr szememmel nézve.
    Az animációkat nem én fogom készíteni valószínűleg, csak fel akarom mérni a terepet, hogy milyen szakit keressek :)
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • - Milyen formátumba lehet, érdemes ezekkel az eszközökkel kiexportálni a kész animációkat?


    Képszekvenciába exportáld, azt könnyen behúzhatod Flashbe. Ha olyan jellegű a 3D modelled, a Swift3D tud vektoros SWF-et készíteni (nem csak az önálló Swift3D modellezőprogram, hanem van plugin változata 3Ds maxhoz, Mayához, stb.).

    - Ha esetleg lehet swf-be exportálni, lehet valahogy vezérelni a kiexportált animációt? Itt arra gondolok, hogy egy animációban benne lenne a karakter jobbra, balra, stb mozgása, és flashben egyszerűen a megfelelő frame-hez ugranék, amikor szükség lenne a megadott animációrészre.


    Ha már képkockáid vannak, akkor miért ne lehetne?
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Érdekes téma én is upolok neked, engem is érdekelne a dolog. De én hanyagolnám a 3DsMax-ot. Azt hagyjuk meg Filmes effekteknek, a Maya-t talán bevonhatjuk de Blender vagy Lightwave ha játékról van szó . Mellesleg ebben az esetben én akkor is szavaznék a GIF-re. PS CS3 pl már tud GIF-et is szerkeszteni ha jól rémlik.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • up! :)
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Sziasztok!

    Az lenne a kérdésem, ki milyen módszert ajánl animált karakterek, épületek, tárgyak elkészítéséhez egy flash játékhoz.
    Első körben arra gondoltam, hogy megrajzolja a grafikusunk a karaktereket (2D), tárgyakat, beimportálja, majd meganimálja.
    Viszont most egy kisebb projekten számomra kiderült, hogy ez nem ilyen egyszerű, elég nehézkesen megy a dolog, meg a végeredmény sem az igazi. Gondolom ez annak köszönhető, hogy egy előre megrajzolt 2d-s karakterrel elég nehéz 3d-s érzésű animációt készíteni.
    Ja igen, amit nem említettem: izometrikus nézet lesz a játékban.

    Szóval arra gondoltam, hogy jobb lenne 3d-ben megvalósítani az egyes karaktereket, tárgyakat, és meganimálni őket. Majd külön swf-ekbe pakolni, és betölteni őket.
    Ja, nem akarok 3d-t kezelni a flashen belül, tehát nem akarok flash-es 3d-s engine-t (papervision, és társai) használni.

    És itt jönnének a kérdéseim:
    - Csinált valaki már hasonló megoldást, mennyire kivitelezhető?
    - Nem lesz túl nagy a mérete a legenerált animációknak? (nem kéne egy órát várni a letöltéssel).
    - Ha az előző 2 kérdés true :), akkor milyen eszközöket érdemes használni a 3d-s részhez (blender, 3d studio maxra gondoltam eddig)
    - Milyen formátumba lehet, érdemes ezekkel az eszközökkel kiexportálni a kész animációkat?
    - Ha esetleg lehet swf-be exportálni, lehet valahogy vezérelni a kiexportált animációt? Itt arra gondolok, hogy egy animációban benne lenne a karakter jobbra, balra, stb mozgása, és flashben egyszerűen a megfelelő frame-hez ugranék, amikor szükség lenne a megadott animációrészre.

    Szívesen látnék bármilyen tanácsot, ötletet!
    Mutasd a teljes hozzászólást!
abcd