GDF Felsőoktatás vagy csak pénzért diploma?
2004-04-07T20:55:14+02:00
2005-04-18T10:14:32+02:00
2022-07-27T03:45:16+02:00
  • Dehogynem...ne csak a szakmai szempontokat nézd


    Ja értem, s a végén kiderül, hogy a megrendelő a hülye, mert nem azt kérte, amit a programozók átadnak neki...
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • 'nem a megfelelő embert bízták meg'


    Dehogynem...ne csak a szakmai szempontokat nézd
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Nem biztos, hogy visszaadják.
    Sajna láttam már olyan programot, amelyet egy külsős cég gyártott, aztán kiderült, hogy használhatatlan.

    Mondjuk ebben az is benne volt, hogy nem a megfelelő embert bízták meg a feladattal, de az adott cég képviselője sem értett ahhoz, amit elvállaltak. Ellenkező esetben nem enged megkötni egy olyan szerződést, amelyből már a kezdeteknél látni lehet, a használata nehézkes lesz mezei modemes kapcsolatnál.


    Hát... ez van.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • aztán majd elrontják és megy megint kifele, de nem a lent említett cégnél történt az biztos
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Ahol épp járok, ott a külső 'profiktól' vonták vissza a projektet épp a belső 'zombikhoz':)
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • "Vagy ahogyan egyik multi képviselője mondta: "Felvesszük a frissen végzett hallgatókat, akiknek tulajdonképpen semmi gyakorlati ismeretük nincs, aztán átképezzük őket arra, amire nekünk kellenek és amit egyszer már megtanultak az iskolapadban." Mondta ezt az Unilever akkor képviselője a BME-állásbörze első napjának első félórájában..."


    + tegyük hozzá hogy a valóban nehéz feladatokat nem a belső zombikkal csináltatják, hanem kiadják gyakorlott profiknak
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Haha, koszi szepen! :D
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Gratulálok a Boost-logo győzelemhez!
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Igen, AS/400-as.

    A gyakorlatokat én is így szereztem, lényegében szinte csak így lehet. Az elméletek aztán jöttek hozzá, úgymond tudjam, mit akarok kérdezni
    Aztán leszedtem egy halom leírást a netről, elkezdtem olvasgatni.
    Tény, hogy talán nem tudok olyan elméletet, mint amit egy már végzett, nappalin tanuló hallgató tud, de legalább tudom, mit akarok keresni, ha elakadok. Ebben viszont sokat segít.

    Állásböngészés? Van egy halommal ilyen történet. Pl. voltam egy közvetítő-fejvadász (mindkettőt művelik) cégnél, ahová nagyjából 20 percet késtem, mert SEHOL nem volt kiírva a házszám, s a hölgy nem tudta elmondani, hogyan jutok oda, pedig nem azon a héten kezdett...
    Na mindegy, odaértem. Kiderült, hogy tudok angolul. Kérdezik, akkor folytathatnánk-e angolul? Mondom nem, mert kb. 2 éve nem beszéltem, semmi értelme nem lenne, továbbá én a szakmai angolt ismerem, amelyet olvasok és néha írok, s nem azt a hétköznapi beszélgetőset, melyet ők. Na innen kezdve el voltam ásva. Említették, hogy a GDF-nek nincs jó híre, mire említettem, ez viszont engem nem zavar, előző melóhelyeimen a tudásom érdekelte a munkaadóimat, nem az, hogy nem létező tudásomhoz melyik egyetem adta a pecsétet.
    Szóval kezdtünk elmenni abba az irányba, ahol lassan kijött, ők pl. az ELTE tanárképzőjét elvégezve profin tudnak angolul, de gőzük sincs az informatikához, ergó hiába kérdeznék bármit a leendő munkáról, nem tudnak válaszolni, miközben a cég neve jelzi, IT-munkákról lenne szó.

    Másik példa, ahol szintén hölgy (de nem huszonévek végéről) interjúztatott hasonló cégnél. Elmondta, mit tud mondani a cégről és az állásajánlatról, kérdezhettem. Amikor említettem szóbeli angolom visszacsökevényesedését, mégis elkezdett velem beszélgetni angolul, méghozzá "szakmai" módon és nem úgy, vajon hol nyaraltam tavaly nyáron. Válaszolt a feltett kérdéseimre, melyek a konkrét álláshoz kötődtek és amikor kaptam egy tesztlapot megkérdezte, kérnék-e egy KV-t vagy teát a kitöltés idejére?

    Általános tapasztalat, hogy a kis-közepes méretű (és nem forgalú) cégek előszeretettel jelentik be az embert a kézbe kapott fizetésük felére, harmadára. Továbbá erről csak akkor kapsz hírt, amikor felhívnak, megfelelsz és a megbeszélt időponttól kezdhetsz, s a fizetésed pl. 150e nettó helyett 130eFt lesz (mely nem fog 150eFt-ra ugrani a 3 hónap tesztidőszak után), s ebből 80e bruttóra leszel bejelentve. A pénzt kézbe kapod, nem számlára, ami érthető, mivel kiderülne a csekkekből, mennyit fizet neked a cég a 80eFt bruttóra.

    Nagyobb, komolyabb cégeknél alapérték a legalább 2 forduló, ebből az elsőre is már a cég hív be, a toborzással megbízott cég általában csak azokat a CV-ket küldi tovább, amelyek legalább 80%-ban fedik a hirdetést. Az első kör általában egy teszt, ami vagy lapon vagy számítógép előtt történik, ezt jelezni szokták (bár pl. autós szolgáltatásokat nyújtó cég nem tette meg és 4 napon keresztül hívott be embereket napi 2 menetre menetenként 30 emberrel egyetlen állásra 90eFt nettóra operátori munkakörbe, szóval amikor megtudtuk röhögtünk és már csak a hecc kedvéért is kitöltöttük a lapot), ezekre nem kell vinni semmit, csak legalább 2 tollat. A második kör már a leendő fönökkel szokott lenni, őt viszont már nem érdekli, mit írtál a lapra (hiszen ott ülsz előtte), így szóban kell meggyőznöd, te vagy a legjobb. Általában nehéz, mivel megkérdezhet olyat is, ammire nem tudsz válaszolni, hiszen nem ismered a cég informatikai hálózatát (pl. francia üzletlánc vagy barkácsbolt hálózat), így ekkor késznek kell lenned arra, hogy elmondd, ha te ezt vagy azt a helyzetet látnád, hogyan oldanád meg, s még véletlenül sem mondhatod azt, hogy "de ha ilyen kiépítés lenne, akkor azonnal átalakítanám", mert többnyire ők csinálták (vagy az ő terveik alapján) s elásod magad, ha kiderül, nemcsak beszélsz róla, de tudod is, hogy mit beszélsz.

    Nos, hirtelen ennyi, ha valakit még érdekel, szervezzen meg egy sörözést valahová, leülünk, eldumálgatunk és mesélek még ilyeneket Többen esetleg ilyet is fognak majd csinálni:
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Mármint A
    S
    /400. Tja, de azért bele lehet botlani...

    Abban teljesen igazad van, hogy iszonyú nehéz a nulláról indulni diploma után. Negyedik gimnáziumtól dolgozom igy-úgy egyre folyamatosabban. Az első egy év valóban gány munka volt, de egyrészt akkor 20-30e forint is jó volt, másrészt gyűltek az évek és a tapasztalat.

    Most épp szintén állásböngészésen vagyok, szóval ha látsz hasonló jókat, ird meg pls!:)

    (Ha esetleg a president dolog nem jönne össze;)
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • VAX VMS-t a Kossuth-on is tanitottak. Hogy most mi van, passz.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Ja igen, érts a VMS-hez vagy az AX-400-ashoz minimum felhasználói szinten, bár sehol sem okítják.
    Illetve bocs, az ELTE-ről tudom, hogy igen. Méghozzá főleg azt, hogyan lépkedj a könyvtárak közt és hasonlók...
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Kezdő = Friss diploma + 3 év tapasztalat a cégnél?


    PERSZE! Nem tudtad?
    A kezdő fizetés a diplomások esetében is nettó 80-140eFt között van, attól függően hogy hová jelentkeznek és milyen munkakörbe. Ehhez jó, ha van legalább MCSE-ismereted, admin szinten ismered pl. az Exchange-szervert vagy az ISA-t, fejből felrajzolod az AD-t (beállítani már nem kell, nyugi).
    De sok helyen kérnek legalább 1 éves gyakorlatot a kezdőktől is.

    Sőt, olvastam már álláshirdetést, melyben rendszergazdát keresnek Windows és Linux ismeretével (a szerverek voltak linuxosok), felsőfokú végzettséggel és felhasználói szintű számítógépes ismeretekkel.

    Vannak ilyenek, kérdezz nyugodtan
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Csak mint az eletben mar annyiszor kiderult, es az suliban tanultak kozott is, (legyen az egyetem, fosuli,vagy tutorial site, mindegy), az elmelet neha igen messze all a gyakorlattol.

    Igen, sokszor én is így érzem...
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Nem lenne érdemesebb a közoktatásban egy gyakorlatiasabb megközelitéssel probálkozni? Szerintem de.

    Szerintem is. Általánosban és középsuliban így is van. De ugye az ember megtanulja, hogy az elméletet beültesse a gyakorlatba. S itt szokott néha egy elszállás következni, amikor valaki attól érzi magát nagynak, mert ő a BME-n vagy az ELTE-n tanult, ahol már főleg az elméletet oktatják.
    Én ettől féltek mindenkit, hogy a kizárólagos elmélettel mennek valahová dolgozni. S ez viszont nem elmélet, van olyan ismerős, akinek főnöke nem ért ahhoz, amilyen osztályt vezet és nekem is volt ilyen főnököm. Macerás.
    Ha pedig nem főnök, hanem beosztott, akkor főleg gázos, hogy valaki mindig csak okosakat mond, de nem találja pl. az Enter-t a billentyűzeten.

    Nah. Asszem következő hozzászolásomban megoldom a gazdák problémáját és szólok néhány szót Irakról is:D

    Yesss! boj for President!
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Felháboritó dolgok vannak a fórumban. Megpróbálom nem túlkommentezni:)

    'Kaptam egy munkaajánlatot.
    (..) Ez nettóban 100 egy-két ezer lenne+a nettó fizetés 10%-a ruhapénzben.
    Mint friss diplomás (annak minősítenek már) ez elfogadható, vagy ennél kevesebb a normál, vagy több?!


    Ezzel személy szerint semmi bajom, a tanulópénz mindenki fizesse meg. Egy azonban fórumozó megkérdezte, melyik cég ez. Válasz:

    Ez úgy törpént, hogy...
    Már 3 éve dolgozom suli mellett itt ennél a banknál (e-mail címemből kiderül melyik). (..) Egy másik osztályra kaptam főállásra ajánlatot. Üzemgazdaságnak hívják. (..)


    Kezdő = Friss diploma + 3 év tapasztalat a cégnél?

    Szusszancs: Zsigereld ki és hagyd ott a céget, amint lehet!


    (Ui. Mint olvasom, fel sem vették, igy egy másik banknál kötött ki. Helyes!:)
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • nos, nos, szeretnék én is hozzászólni

    ajánlom mindenkinek figyelmébe ezt az oldalt: GDF Híd, itt már pár dolgot leírtam/leírtunk a többiekkel, érdemes elolvasni, tisztább lesz a kép..
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • 'Nehez kerdes, valahogy ugy alakult ki, hogy az a legjobb, ha elmelet egy fel lepessel eloreb halad, es kicsit lemaradva a gyakorlat koveti (pl fel oraval kesobb :)).'


    Igen, s hogy egyben a közoktatás problémáit is megoldjuk:), tekintsünk egy általános iskolát. A srácok többsége nem rajong a nyelvtanért, sőt, az idegen nyelvek tanulásáért sem. Nem lenne érdemesebb a közoktatásban egy gyakorlatiasabb megközelitéssel probálkozni? Szerintem de.

    Ellenben a felsőoktatás mégiscsak felősoktatás, itt már az épelmélyűség határát súroló elméleteket kell megismerni és elsajátítani. Tehát szerintem itt továbbra is az elmélet a lényeg, a gyakorlati, pléne a 'hasznos tudás' relativizmusa öngyilkosság. Gyakorlatot szerezni elmélet mellett szerintem könnyebb, mint forditva.

    Nah. Asszem következő hozzászolásomban megoldom a gazdák problémáját és szólok néhány szót Irakról is:D
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Huh, kicsit megszaladtunk, de azert megproballak utolerni titeket :)


    Amit irok, alapvetően JATE-s, ELTE-s és németországi tapasztalatok, de gondolok pl. KLTE detto. E szerint nem lehet összehasonlítani egy gyakorlati tankönyves önképzést az egyetemi/főiskolaival. Itt, ha döcögve is, de összhangban tanulod a matematikát, a számitástudományt, a programozási paradigmákat, tervezési módszereket és a kódolást.


    Ezt azzal egeszitenem ki, hogy amennyiben nem elegedett az ember azzal amit a konyv / eloadas biztosit, gyakorlatilag vegtelen nagy lehetoseg van elmelyedni a temaban.


    (..) többségében a gyakorlatra nagyobb hangsúly fektetőknek van nagyobb esélyük a növekedésre, mert tudják mihez kötni az új ismereteket.'


    Szerintem akinek megvan az elmeleti tudasa, es ezzel a hatamogott szerez hasonlo szintu gyakorlatot (mint az elmelettel alapbol nem rendelkezo tarsa - de persze ezek egy reszet a gyakorlat soran tudatosan vagy akar tudat alatt osszeszedte. Ez persze csak erzesem szerint van igy... ha nem igy lenne, akkor ugy erzem ertelmetlen lenne egyetem, fosuli stb, mert mindenki gyakorlattal inditana.

    Azzal egeszitenem ki fentieket, hogy nyilvan nem azokrol van szo, akik pure elmeletre specializalodnak, hanem azokra, akik a megszerzett elmeleti tudast elobb utobb kiegeszitik gyakorlati tudassal.


    Senki nem lesz úgy profi progamozó hogy elolvas pár könyvet és meghallgat pár előadást. Ehhez szvsz a gyakorlatban is meg kell oldani problémákat - persze ehhez viszont kell elméleti tudás is - de önmagában ez nem elég.



    Ezzel teljesen egyetertek, de en - es talan boj - velemenye szerint jobb kialatasaid vannak ha elmeleti hattered is megvan (visszautalnek az elozo peldara).


    Mint a nyelvtanulás. Lehet, hogy tudsz ezer-féle ragozást és képzőt, de ha egy pohár vizet se tudsz kérni, semmit sem ér a tudásod. Viszont a "kér víz" szöveget mindenhol megértik, bár a Rigó utcában kivágnak érte a nyelvvizsgáról


    Azt hiszem ez zsenailis pelda :) Ebbe atvezetve, szerinted kinek van nagyobb eselye megtanulni az angol nyelvet magas szinten annak akinek megvannak a fejebe a nyelvi szabalyok es most megtanulja a szavak jelenteset is, vagy aki ismeri ugyan az osszes szot, de nem tudja a nyelvtant, nem tudja a mult jelen es jovot kifejezni?

    Nehez kerdes, valahogy ugy alakult ki, hogy az a legjobb, ha elmelet egy fel lepessel eloreb halad, es kicsit lemaradva a gyakorlat koveti (pl fel oraval kesobb :)).
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • "tudja kezelni a váltót, a kormányt és a pedálokat."
    Meg ezt se. Ha tudna, akkor nem nyomna a kuplungot lampanal, nem kezifekkel allna a lampanal, stb,stb. Tudja elmeletben.

    Csak mint az eletben mar annyiszor kiderult, es az suliban tanultak kozott is, (legyen az egyetem, fosuli,vagy tutorial site, mindegy),
    az elmelet neha igen messze all a gyakorlattol.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Találkoztam már én is emberrel, aki megcsinált egy komplett SQL-szervert és segítséget kért, mert valamit nem tudott megoldani.
    Aztán kiderült, hogy nincs beleírva a szerverébe a kívánt rész, amit az alapul vett Oracle7 már tud.
    Amikor pedig említettük, megoldást nem tudunk adni, de találtunk neki 1 vagy 2 DOS-os SQL-szervert, akkor a következőt kaptuk vissza (nem szó szerint, de hangulatában azonosat):
    "Hogy képzelitek ti (kisméretű hím nemi szervek), hogy ilyeneket mondtok a csökött agyatokkal? Ti barmok! Azt hiszitek, ti mindent tudtok?"

    Nos én azóta gondolom úgy, hogy csak a papír még nem jelenti azt, tudja is, mit miért csinál. Ahogy pl. a jogsi kézhezvétele sem jelenti, hogy valaki tud vezetni, csupán azt, tudja kezelni a váltót, a kormányt és a pedálokat. De ez még messze van a vezetéstől...
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Sokkal jobb ha egy problémára tudsz 10 alternatív megoldást és az a gondod hogy ezek közül melyiket válaszd, mint hogy azon görcsölj hogy hogy is kellene ezt megcsinálni...

    Igen, de ők nem tudták megcsinálni. Egészen pontosan nem azt keresték, hogy a sok lehetőség közül melyik a legszebb, legjobb, legegyszerűbbb, sokkal inkább azt, melyiket tudnák az elméletből a gyakorlatba átültetni.
    S ez az igazi probléma...
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • 'Érzésed szerint az elmélet egy hangyányival fontosabb lehet a gyakorlatnál, míg én éppen a kezdő (leendő?) programozókat látva gondolom inkább úgy, a gyakorlat fontosabb lenne.'


    Tökéletesen látod. Ez minden bizonnyal abból adódik, hogy engem ez a rész érdekel (keretrendszer, módszerek, minták), ezért lehet kissé torz a szemléletem:) De ez azt hiszem, igy van rendjén. Ha én például keretrendszert tervezek és te egy rajta futó alkalmazást, akkor igen sok jogos érdek kerülhet konfliktusba.

    -off-
    A nyelvtanulásos példát is találónak tartom, erről juttott eszembe: párom igazgatja egy mulitnacionális nyelviskola oktatásügyét, ők abszolúte gyakorlatcentrikusak. Van számitástechnika tanfolyamuk is: nos, ide pont a módszertan miatt nem mentem oktatni. Azt magyarázzam, hogy mi az egér és mi a Delphi? Bár az oktatás nagyon érdekel, de ehhez nem lenne türelmem:)
    -off-
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Nah, leírom konkrétan, hogyan gondolom én ezt az egyetemi képzés keretein belül. Saját tapasztalatom, ergo máshol lehet másképp müködik.


    Az elején elméleti alapok vannak: mi a c++, mi az oop, mi az ood, mi az uml. Mindezeket külön-külön míveltük....aztán a rendszerfejlesztés (jellegű) tárgyaknál összeérnek, és immár konkrét projektet kell letenni ezek felhasználásával. Terv, dokumentáció, határidők, többlépcsős elszámoltatás.

    Ez a mi esetünkben vmilyen Java alkalmazásszerver/framework kiegészitése volt egy funkcióval vagy klienssel. (Nem volt nagy wasistdas.) Aki akarta, az itt elkezdhette kapisgálni, miről van szó.

    Abban tökéletesen egyetértünk, hogy aki tervezni akar, annak iszonyú sok tapasztalattal is rendelkeznie kell. De aki programozott már elötte, és igy kapta mellé ezt a tudást (elmélet!), szerintem fel tudja dolgozni, és megvan az első lépése.

    Az elmélet nagy hátránya, és ha igy érted igazad van szerintem is, hogy nem alakulnak ki a jó arányérzékek. Én például saját káromon tanultam meg, hogy bár az előadásfólián egy sor az "Újratervezés a fejlesztés során", (talán még nem hivták refactoringnak) igencsak hasznos kis szentencia.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Tanultak. A legjobbak voltak az évfolyamon, s mit csináltak? Ahelyett, hogy megírták volna, vitáztak ilyen dolgokon.

    Sokkal jobb ha egy problémára tudsz 10 alternatív megoldást és az a gondod hogy ezek közül melyiket válaszd, mint hogy azon görcsölj hogy hogy is kellene ezt megcsinálni...
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Őszintén érdekelne, hogy tényleg hiszel-e abban, miszerint ezen emberek programozóként fognak valahol elhelyezkedni?


    Láttam én már karón varjút .

    De a kedvencem az a fazon volt még anno a clipperes időkből aki - nem tudom milyen végzettséggel - de Quickbasic-ban írt meg egy rendszert. A poén az volt benne hogy írt hozzá saját "adatbáziskezelőt" is, szintén quickbasicben. Tulajdonképp semmi gond nem volt a progival, csak időnként veszítette az adatokat rendesen, pláne több user esetén, plusz a felhasználói felület olyan volt hogy csak azért kellett beállítani egy plusz gépet hogy a user az egyiken kikereste hogy mi az anyacsavar cikkszáma, a másikon pedig beírta a kódot. Mindegy, a lényeg hogy az ipse azt szépen megtanulta elméletben hogy hogyan kell összerakni egy ilyen adatbáziskezelőt (bár szvsz az csak egy szimpla index-szekvenciális fájlkezelő volt) de azt már nem hogy vannak ilyenek készen, nem kell feltalálni a spanyolviaszt, másrészt pedig ha már ilyet csinál akkor nem igazán tudta azt normálisan (érts hibamentesen) megcsinálni. Viszont jól el tudta magát adni: havi 150 körül keresett, pedig az akkortájt (90-es évek eleje) nem volt rossz pénz...
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • "Lehet, hogy tudsz ezer-féle ragozást és képzőt, de ha egy pohár vizet se tudsz kérni, semmit sem ér a tudásod"

    Egyszer volt olyan, hogy nem jutott eszembe a perec, csak a vaj, erre lerajzoltam.
    Persze a kis csaj is jot rohogott a pult mogott.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Igen, összevonva tanulja az ember a matekot, a programozás elméletét, tervezést, stb.
    Sosincs bajom azzal, ha ezt az embernek elmondják és nem neki kell kihámoznia a könyvekből.

    Példa: műinfósok tanultak az akkori BDMF-en programozást Pascal, Delphi, C++, Java nyelveken. Szó szerint beléjük verték az elméletet.
    Amikor oda jutottak, hogy kellett egy apró program adatok felvitelére, azon kezdtek el vitázni, melyik a megfelelő nyelv, milyen módon kellene elkészíteni, kell-e adatbázisszerver vagy bőven elég néhány Paradox-tábla.

    Tanultak. A legjobbak voltak az évfolyamon, s mit csináltak? Ahelyett, hogy megírták volna, vitáztak ilyen dolgokon.

    Természetesen lehet most azt mondani, hogy mindent meg kell tervezni és nem szabad ész nélkül kódolni, de amikor egy programban 5 Edit, 2 Combo és 1 gomb volt a felületen, akkor úgy tűnik, hogy bár az elméletre tökéletesen megtanították őket, de nem tudják átültetni az ott megszerzett ismereteket a gyakorlatba.

    Valójában tényleg egyetértünk, csak máshonnan közelítjük a témát. Érzésed szerint az elmélet egy hangyányival fontosabb lehet a gyakorlatnál, míg én éppen a kezdő (leendő?) programozókat látva gondolom inkább úgy, a gyakorlat fontosabb lenne.

    Mint a nyelvtanulás. Lehet, hogy tudsz ezer-féle ragozást és képzőt, de ha egy pohár vizet se tudsz kérni, semmit sem ér a tudásod. Viszont a "kér víz" szöveget mindenhol megértik, bár a Rigó utcában kivágnak érte a nyelvvizsgáról
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Konkrétan az irtad, hogy szerinted nem lehet elméleti úton elsajátítani.


    Ezt viszont tartom is. Senki nem lesz úgy profi progamozó hogy elolvas pár könyvet és meghallgat pár előadást. Ehhez szvsz a gyakorlatban is meg kell oldani problémákat - persze ehhez viszont kell elméleti tudás is - de önmagában ez nem elég.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Alapvetően egyetértünk. Kivéve két részt.

    Amit irok, alapvetően JATE-s, ELTE-s és németországi tapasztalatok, de gondolok pl. KLTE detto. E szerint nem lehet összehasonlítani egy gyakorlati tankönyves önképzést az egyetemi/főiskolaival. Itt, ha döcögve is, de összhangban tanulod a matematikát, a számitástudományt, a programozási paradigmákat, tervezési módszereket és a kódolást.

    Ha valaki nem akar, persze nem fogja, de - tételezzük fel és egyben utalok első bekezdésedre - akar:)

    '(..) többségében a gyakorlatra nagyobb hangsúly fektetőknek van nagyobb esélyük a növekedésre, mert tudják mihez kötni az új ismereteket.'


    Nem igaz! Az gyakorlati tapasztalatokból eméleti tudás lesz, a tapasztalatok nem kódszinten, hanem elvont formában maradnak meg. A gyakorlat valóban nélkülözhetetlen, de önmagában kevés.

    Például nehezen lesz valaki profi C++ kóder az OOP ismerete nélkül. Ha ezt az
    elméletet
    ismeri, akkor szabad a pálya elötte a többi OOP nyelv és akár a tervezés felé is. De: ha a C++ elött ismerte az OOP-t (például Javaból), vajon könnyebben tanulja meg a C++-t is? Feltételezem, igen.

    (Micsoda parttalan, mert igaz dolgokon folyó vita:))
    Mutasd a teljes hozzászólást!
abcd