A Microsoft a jövő évben a DirectX új, 12-es verziója mellett frissítést fog kiadni a DirectX korábbi változatához is. A DirectX 11.3 célja az lesz, hogy kihasználhatóvá tegye a legújabb grafikus kártyák plusz képességeit a korábbi - nem kifejezetten a hardver szinte közvetlen programozásra épülő, hanem inkább a magasszintű szerkezeteket előnyben részesítő - csatolómodellben is.

A Microsoft és az Nvidia múlt hét végén blogposztokban számoltak be arról, hogy mik is lesznek ezek az újdonságok. Ezek szerint a DirectX 12 és a DirectX 11.3 is négy fontos fejlesztéssel fogja támogatni a korábbinál is szebb és gyorsabb grafikai megjelenítést.

A Fable Legends technológiai demója már a DirectX 12 újdonságait is hasznosító Unreal Engine 4-re épülA Fable Legends technológiai demója már a DirectX 12 újdonságait is hasznosító Unreal Engine 4-re épül

Az első újdonság a Raster Ordered Views (ROVs) lesz, ami lehetőséget ad majd a fejlesztőknek, hogy azok maguk határozzák meg a pixel shader műveletek végrehajtási sorrendjét, míg a második újdonság, a párhuzamos feldolgozást végző Unordered Access View-k (UAV) vonatkozásában törli el a fix, 32-bites ábrázolás használatának szükségességét, és lehetővé teszi a típuskonverziót az írási és olvasási műveletek részeként (Type UAVs). A két funkció kombinálásával egyedi áttűnéseket, illetve átlátszóságot tudnak majd a shaderek nagy pontossággal megvalósítani.

Ezzel szemben a harmadik újdonság, a konzervatív raszterizáció egy primitívről lesz képes a hagyományos raszterizációnál pontosabban megállapítani, hogy az mely pixeleket érint ill. fed, míg a Volume Tiled Resources a textúrák memóriaigényét csökkenti majd azzal, hogy a rétegek kvázi ki nem használt területeit eleve kizárja az ábrázolásból - ezzel akár tizedére is csökkentve a tároláshoz szükséges terület mennyiségét.

A DirectX 11.3 és a DirectX 12 valamikor a jövő évben fog hivatalosan is elérhetővé válni, de a zárt körű tesztelésre már most lehet jelentkezni.