A Valve a hét elején közzétette ToGL nevű Direct3D-OpenGL fordítórétegének forráskódját. A most megnyitott forrású könyvtár lehetővé teszi a 3D-s játékmotorok és alkalmazások fejlesztői számára, hogy eredetileg Direct3D API-ra készült alkalmazásaikból minimális munkával képesek legyenek más, kizárólag az OpenGL-t támogató platformokon is futni képes változatot fordítani.

A ToGL ugyanakkor a teljes Direct3D funkciókészlet csak leggyakrabban használt elemeit támogatja, ami miatt egyes műveletek átfordítására nem képes. Ugyanakkor nem jelent problémát számára a HLSL shaderek átkonvertálása GLSL nyelvre, és részleges Shader Model 3.0 támogatással is rendelkezik.

Ezen kívül a Valve felhívja a figyelmet, hogy a közzétett források csak kiindulási alapul szolgálhatnak egy saját konverziós réteghez, önmagukban ugyanis nem fordíthatók. Ennek oka az, hogy több ponton is építenek a cég Source motorjának egyes részeire, amiket a kódbázis részeként nem tett közzé a vállalat.