Bár mind az Apple alkalmazásboltjában, mint a Google Play áruházában már erősen kezd közelíteni az egymillió felé a feltöltött mobilos programok száma, ezeknek csak szinte elenyésző része az, ami üzletileg is komoly sikernek mondható. Legalábbis ez derül ki egy új tanulmányból, ami szerint alig egy maréknyi fejlesztő és cég tud csak igazán nagyot szakítani az okostelefonokra és tabletekre szánt alkalmazásaival, míg a többiek leginkább csak a morzsákon osztozkodnak egymással.

A Canalys nevű cég november első három hetében vizsgálta meg, hogy kik és milyen forgalmat bonyolítanak a különböző alkalmazásboltokban. A vállalat adatai szerint bár a felhasználók igen komoly összeget: 120 millió dollárt költöttek a szóban forgó időszak alatt fizetős alkalmazások megvásárlására, az pénzösszeg legnagyobb részén mindössze 25 fejlesztő ill. vállalat osztozott meg. Ez utóbbiak között olyan közismert cégek szerepeltek, mint például a Disney, az Electronic Arts vagy a Rovio.

Ez ugyanakkor nem véletlen, hiszen a számokból az is kiderül, hogy a játékok képezik azt az alkalmazásfajtát, amelyre a felhasználók leginkább hajlandóak költeni: a leggyakrabban letöltött 300 programból ugyanis az Apple boltjában 145, míg a Google Play áruházában 116 tartozott ebbe a kategóriába. Érdekesség, hogy míg a Rovio "csak" 8 különböző játékkal keresi meg a betevőjét, addig az EA például nem kevesebb, mint 962 játékkal képviselteti magát az alkalmazásboltokban és ezek segítségével fölözi le a piacon jelentkező bevételek jelentős részét.

További részletek itt.