A Microsoft tegnap jelentette be Kinect for Windows blogjában, hogy új verziót adott ki mozgásérzékelős vezérlője, a Kinect asztali operációs rendszeréhez passzintott változatának fejlesztőkészletéből. A Kinect for Windows SDK 1.5 egy lényeges újítással, az ún. "face trackinggel" érkezik, aminek köszönhetően immár a felhasználók arca és mimikái által vezérelt alkalmazások létrehozását is lehetővé teszi.

A szóban forgó funkció nem csak azt foglalja magában, hogy a Kinect már képes a felhasználók arcát felismerni és azt a képben követni, de annak egyes változásait is képes azonosítani. Ez a gyakorlatban annyit jelent, hogy immár nincs szükség a monitor ill. a Kinect előtti hadonászásra kézzel és lábbal, hanem a jóval finomabb - és a klasszikus asztali környezetben, a gép előtt ülve is sokkal realisztikusabb, könnyebben kivitelezhető - mimikai gesztusokkal is lehet majd már a Face Tracking SDK-t is hasznosító alkalmazásokat vezérelni.

Ezen kívül az új Kinect Studio eszköz segítségével a fejlesztők gyakorlatilag felvehetnek, rögzíthetnek egyes a Kinect előtt végzett mozdulatsorokat, amiket aztán az alkalmazásuk fejlesztése során tetszőleges alkalommal és gyakorisággal játszhatnak vissza, úgy, mintha elismételték volna az adott mozdulatsort a vezérlő előtt. Ez a korábbiaknál egyszerűbb tesztelést tesz lehetővé számukra, és az esetleges bugok javítását is nagyban segítheti azon keresztül, hogy megbízható módon képes tetszőleges alkalommal ugyanazt az identikus bemeneti adatsort produkálni a programok számára.

A további újdonságok között a bővített dokumentációt, valamint a számos új példaprogramot érdemes kiemelni, amelyek az SDK használatát C++, C# és Visual Basic nyelvek alól mutatják be.

Redmond egyébként immár 31 országra bővített a Kinect for Windows vezérlők elérhetőségi körét, amelyek között azonban hazánk továbbra sem található meg.