Ahogyan azt előre jeleztük, a Microsoft a tegnapi napon letölthetővé tette Windows-ra készült Kinect-fejlesztőkészletének első béta kiadását. Az új Kinect SDK segítségével a C++, C# és VB.NET alatt dolgozó programozók egyaránt lehetőséget kapnak a mozgásérzékelős beviteli eszközt hasznosító alkalmazások készítésére.

A fejlesztőkészlet a Kinect minden szenzorához hozzáférést biztosít a programozók számára, ami a mélységérzékelős ill. VGA felbontású képet szolgáltató videókamerák mellett az eszközbe épített összes mikrofont is érinti. Az ezekből származó nyers információk mellett a fejlesztők a magasabb szintű, kompozitinformációkat is megkapják, amely például a mikrofonok esetében a hangok forrásának háromszögeléssel megállapított térbeli pozícióját, a kamerákból érkező adatok esetében pedig akár hat személy megkülönböztetését, és kettőjük vázmozgásának követését jelenti.

A Kinect Skeletal Viewer az egyszerűbb példáprogramok egyikeA Kinect Skeletal Viewer az egyszerűbb példáprogramok egyike

Az SDK ezen kívül több mint 100 oldalnyi dokumentációt és számos példaprogramot is tartalmaz, amelyek célja értelemszerűen mind annak elősegítése, hogy a fejlesztők egyszerűbben megértsék a Kinect működését és az általa biztosított adatok feldolgozásának módjait.

A fejlesztőkészlet licence ugyanakkor egyelőre csak a nem kereskedelmi hasznosításra szánt programok kidolgozását engedi meg segítségével - egy értékesítésre kerülő programokba is beépíthető, jogdíjas változat kiadását a Microsoft későbbre ígéri.

A Kinect SDK Beta a termék honlapjáról tölthető le. Bár a fejlesztőkészlet 32- és 64-bites változatban is elérhető, futtatásához Windows 7 szükséges, .NET 4.0 és Visual Studio 2010 Express szükséges, amelynél régebbi szoftverekkel - legalábbis a hivatalos specifikációk szerint - nem hajlandó együttműködni.