Prog.Hu

Dev C++ Grafika Dos
50

2014-10-24T00:00+02:00
SGTokara
SGTokaraProg.Hu
regisztrált tag
2014-10-24T00:00+02:00
Hali, elég kezdő vagyok még a c++-ban és most a Dev C++ fordítót használom. A kérdésem az lenne, hogy Dos alá szeretnék írni alacsony szintű grafikát, és a Borlandc-ben volt is erre egy graphics nevű #include viszont itt nem találtam még hasonlót sem. Van rá egy saját fájlja gondolom, de tippem sincs, hogy mi lehet a neve és, hogy hogyan lehet használni.
Ha valaki tudna ehez leírást adni azt megköszönném.
Mutasd a teljes hozzászólást!
Dev C++ Grafika Dos
2014-10-24T00:00+02:00
SGTokara
SGTokaraProg.Hu
regisztrált tag
2014-10-24T00:00+02:00
2007-01-17T15:29+02:00
2007-01-17T15:29+02:00
Nos, a helyzet nagyjából a következő. Még a DOS-os időkben készült a
Borland C++, ennek a grafikus könyvtára volt a BGI (Borland Graphics Interface),
a graphics.h fejlécű.
(Ennek a használata ugyanaz volt egyébként, mint a Pascal-os graph unit-é,
ez a BGI Pascal-os megvalósítása volt.)

Később megjelentek a 32 bites processzorok és a hozzájuk írt 32 bites kódot
készítő C/C++ fordítók, mint pl. a gcc/mingw család. Ez utóbbit használja
a Dev-C++ fejlesztőkörnyezet a C program lefordítására. Ebben már csak
Windows-os grafikát lehet használni.

Viszont egy eredeti ötlet nyomán a régi BGI grafikus könyvtárat egy
lelkes programozó újraírta úgy, hogy Win32-es grafikát használt a régi grafikus
parancsok (függvények) megvalósításához. (Ez az újraírt könyvtár letölthető
a scream által írt címről.) Ehhez tartozik fejléc és forrásfájlok és/vagy
lib fájlok. Ezek használatát leírják ott részletesebben, de az eredmény az, hogy
a grafikus C++ programod ugyanúgy fog kinézni, mint a Borlandos.
De ez már nem DOS-ablakban fog futni, hanem rendes Win32-es alkalmazásként.
Mutasd a teljes hozzászólást!