Játékfejlesztés, irányítás probléma

Játékfejlesztés, irányítás probléma
2006-07-24T20:04:45+02:00
2006-07-24T20:18:23+02:00
2022-10-31T17:45:46+01:00
Xaint
Egy ingyenes grafikusmotort használva játékot fejlesztek, és az lenne a problémám, hogy nem tudom megoldani azt, hogy az avatar-nak mindíg az legyen az előre, amerre a kamera néz.
Nem nagyon vágom még a 3d-s programozást, de mégis egész jól elboldogulok. (idáig). Jó lenne egy szájbarágós válasz. Természetesen minden információ rendelkezésemre áll pl.: kamera pozíciója, kamera iránya...
Ezen vektorokkal kell valamit csinálni, csak azt nem tudom, hogy mit. Remélem valaki tud segíteni.
Ha kell adok forráskódot is.
Mutasd a teljes hozzászólást!
Hi

Ha adott a kamera irányvektora, akkor nincs nehéz dolgod. Ugyanis a pozicióhoz hozzáadod és máris előre mész. Megszorozhatod az előző lépés óta eltelt idővel, és a mozgássebességgel. Ekkor előre kell mennie.
Ha a kamerának csak az elfordlási szöge áll rendelkezésre, akkor saját magadnak kell elforgatni egységvektort, ami a nulla foknak felel meg. Ezt megteheted szinoszkoszinuszos módszerrel, vagy mátrixszorzással, ami tulajdonképpen szintén sin-t vagy cos-t használ, de elegánsabb :D. Erre bőven van infó mindenhol, még itt a prog.hu-n is dögivel.

Nah Sok szerencsét a játékohoz. :D
El fog kelleni...

Byebye CollerbladE
Mutasd a teljes hozzászólást!

Tetszett amit olvastál? Szeretnél a jövőben is értesülni a hasonló érdekességekről?
abcd