Egyszerű mesterséges intelligencia egy útvesztőhöz

Egyszerű mesterséges intelligencia egy útvesztőhöz
2018-09-07T17:18:02+02:00
2018-09-13T09:28:46+02:00
2022-10-15T21:35:26+02:00
lord_of_the_voidlords
Tisztelt programozók! 

Nemrég belekezdtem egy feladatba, ami azonban úgy fest, meghaladja a jelenlegi tudásom. Korai-középiskolai éveiben járó diák vagyok, nézzétek el a bénaságom  Ha valakinek van kedve egy kis fejtörőhöz, akkor nagyon megtisztelne, ha segítene ebben. 

Először is adott egy 10x10-es, négyzetrácsos mező, benne egy útvesztővel. Hogy ez az útvesztő véletlenszerűen generált, vagy a felhasználó szerkeszti meg, lényegtelen. Én az egyszerűség kedvéért az utóbbinál maradtam, a példaképpen elkészített labirintus képként csatolva lett a topic-hoz. Az útvesztőben elhelyezendő egy entitás (A pont) és egy objektum (B pont). Az entitásnak meg kell találnia a legrövidebb utat az objektumhoz. Az én tudásom ehhez tényleg nagyon csekély (változók, if, while, for, vektor/tömb, nagyjából ennyi) , viszont a fejembe vettem, hogy ha nem is sikerült elkészítenem, legalább okulok belőle.

Előre is köszönök minden ötletet!
Üdvözlettel!
Mutasd a teljes hozzászólást!
Csatolt állomány
Vannak sokkal egyszerűbb dolgok is, pl. mélységi vagy szélességi bejárás, ha teljesen kezdő vagy, azokkal érdemesebb foglalkozni. Egy (egyszeresen összefüggő) labirintusban például ha a jobb kezed hozzáérinted a falhoz és mindig úgy mész, hogy a jobb kezed ne engedje el a falat, ki fogsz találni előbb vagy utóbb, ha lehetséges (DFS, lent a linkje). A fenti linket csak azért küldtem, mert ha valós életben akarnál útkeresési problémákat megoldani, valahol ott kellene elkezdeni nézelődni, és igen, bonyolultak ezek az algoritmusok.
A fórum használatának is megvan egyébként a módja, ebben a rovatban a konkrét, röviden megválaszolható kérdések szerepelnek, a te kérdésed inkább általános jellegű, így a helye a Társalgóban lenne.

Itt van néhány gráfos algoritmus, amelyeket érdemes tanulmányozni, megírni, ha fejlődni akarsz a témában. Persze előtte célszerű tisztába tenni magad a matematikai alapokkal, arra meg bármilyen gráfelmélettel vagy algoritmuselmélettel foglalkozó könyv bevezető fejezete elégséges.

Backtracking - Wikipedia
Bellman–Ford algorithm - Wikipedia
Best-first search - Wikipedia
Breadth-first search - Wikipedia
Depth-first search - Wikipedia
Dijkstra's algorithm - Wikipedia
Floyd–Warshall algorithm - Wikipedia
Hill climbing - Wikipedia
Kruskal's algorithm - Wikipedia
Lexicographic breadth-first search - Wikipedia
Mutasd a teljes hozzászólást!

Tetszett amit olvastál? Szeretnél a jövőben is értesülni a hasonló érdekességekről?
abcd