Unity3D átlátszó kockák oldalai

Unity3D átlátszó kockák oldalai
2015-04-15T10:31:57+02:00
2015-04-15T14:58:01+02:00
2022-12-02T10:05:37+01:00
vger
Sziasztok,
most kezdtem ismerkedni az Unity3D-vel, és elkezdtem összerakni egy kis projektet. 
Adott két kocka, egymás mellé rakva úgy, hogy az oldaluk összeér. A kockáknak meg van adva egy szín, és 0.5 átlátszóság.
A problémám az, hogy az átlátszóság miatt az azoldal ami összeér, sötétebben látszódik. (Amúgy teljesen természetes, megértem )

Hogy lehet megoldani hogy a két kockának az az egy-egy oldala is ugyanolyan színű legyen, ne sötétedjen? Gondoltam arra hogy össze lehetne "olvasztani" a két objektumot eggyé hogy eltünjön az a két összeérő oldal. Lehet ilyet csinálni? És ha igen hogyan?
Esetleg más megoldás?

Köszönöm.
Mutasd a teljes hozzászólást!

  • A 3D geometriát ne Unity ben rak össze. hanem Mayaban/3DMax/Blender ben.
    Az egyik kocka oldalát töröld ki és adj a geometriának egy olyan materiált, amilyet szeretnél.

    A másik megoldás, ha keresel, vagy írsz hozzá egy shader-t ami azt csinálja amit szeretnél ;) Ez talán a bonyolultabb, már sak azért is mert a shader programozáshoz nem értek :D
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Köszönöm az ötletet, annyival bonyolultabb kicsit a helyzet, hogy nem csak két kocka van hanem sok, egy négyzetrácsba rendezve. A négyzetrács mérete változó, kb 80x80 de lehet 60x80 vagy bármi.  Ezeket programkóddal generálom. Így a belső kockáknak mind a 4 oldala érintkezik a körülette lévő oldalakkal. A megoldásaid közül akkor valószínűleg mégis csak a shader lesz a nyerő.
    Én sem értek hozzá, de hátha lesz itt valaki aki el tud indítani az úton
    Bár már ez is nagy segítség volt hogy tudom merre keresgéljek.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Ha már programkóddal generálod, nyugodtan generálhatsz a két oldal helyett egyet. Szimpla matek, hogy milyen módon generáld, de ne kockánként. Például jó ötlet lehet inkább rétegenként haladva mindhárom oldalról, de ez tőled függ mit akarsz.

    Én nem látom milyen shadert kéne írni hozzá, azt, hogy hogyan ütközik a másik lappal a lap nem igazán tudod a shaderben kezelni, legalábbis nem a legegyszerűbb az biztos. Az meg valószínűleg máshol van kezelve, hogy ahol két oldal is van egy mélységen ott sötétítse a színét de persze nem mondok biztosat Unity shaderekről lévén szó.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
Tetszett amit olvastál? Szeretnél a jövőben is értesülni a hasonló érdekességekről?
abcd