XNA megfelelő textúra betöltés

XNA megfelelő textúra betöltés
2014-10-04T16:27:13+02:00
2014-10-04T22:25:21+02:00
2022-12-01T16:15:40+01:00
gerixxx
Helló!

Beadandómhoz kellene egy kis segítség... most kezdtem el XNA-t tanulni és egy készülő játék kapcsán szeretném azt megcsinálni, hogy a nyilak segítségével irányítanék egy figurát, amely ettól függően fordulna jobbra vagy balra,. Ehhez 2 textúrát kellene betöltenem dinamikusan, hol a jobbra nézőt és hol a balra nézőt, de nem tudom ezt hogy és melyik metódusban szokás megoldani.

Előre is köszönöm a válaszokat!
Mutasd a teljes hozzászólást!
Mindenképp a LoadContent-ban legyen a textúra betöltés, és ha csináltál ilyen figurás osztályt, és abban detektálod az inputot, akkor ott is legyen a másik textúrád is betöltve (texture2).
Csinálj egy plusz változót ami nyomon követi az inputot (bal vagy jobb), és ezzel a változóval váltogasd a Draw-ban h melyik textúrát jelenítse meg.
Mutasd a teljes hozzászólást!

  • google első találat:
    Riemers XNA Tutorial > Textures

    msdn példa:
    Loading Content

    A betöltést ne a rajzolás közbe rakd, hanem valahol külön inicializáld. A rajzolásban meg váltogatni kell ezek között.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • A problémám abból fakad, hogy nem tudom pontosan mit hol kellene csinálni. Elkészült egy osztály a figurám számára, a Game.cs fájlban pedig példányosítok egyet, amit a LoadContent() metódussal szokás, vagyis azon belül, mert itt történik a fájlnévre történő hivatkozás:

    Texture2D texture1 = Content.Load<Texture2D>("filename");
    Na most ebből ugye itt kettőt kellene betölteni, de azt nem tudom, hogy az Update() vagy a Draw() metódusban kell-e ezt kivitelezni (mármint váltani a kettő között) és ha igen, hogyan?
    A figura osztályának Update() metódusában szerepel egy ilyen, ami kezeli a mozgást:

    if (keyboardState.IsKeyDown(Keys.Left)) motion.X = -1;
    Gondolom valami hasonlót kellene itt is csinálni, csak a megvalósítást nem vágom, mert még nem csináltam ilyet. Valószínűleg nagyon egyszerű lehet, csak hát a kezdetek...
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Mindenképp a LoadContent-ban legyen a textúra betöltés, és ha csináltál ilyen figurás osztályt, és abban detektálod az inputot, akkor ott is legyen a másik textúrád is betöltve (texture2).
    Csinálj egy plusz változót ami nyomon követi az inputot (bal vagy jobb), és ezzel a változóval váltogasd a Draw-ban h melyik textúrát jelenítse meg.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Kellett egy kis idő, míg rájöttem a logikájára, de nagyon sokat segítettél!
    Hálás köszönet!
    Mutasd a teljes hozzászólást!
Tetszett amit olvastál? Szeretnél a jövőben is értesülni a hasonló érdekességekről?
abcd