XNA per pixel ütközés vizsgálat.

XNA per pixel ütközés vizsgálat.
2012-12-20T17:05:01+01:00
2012-12-20T18:41:59+01:00
2022-11-27T18:05:39+01:00
csongi30
Hello!
Interneten megpróbáltam utánanézni a per pixeles ütközésvizsgálatnak. Értem a lényegét, hogy a pixeleket vizsgáljuk, ahol a képnek átlátszó része van ott még nem ütközött csak ahol vlmien színnel tölti ki. Ezt értem. Megnéztem, hogyan lehet ezt megvalósítani. Találtam is rá videót is: XNA Tutorial 32 - Per Pixel Collision Detection
Viszont arra lennék kíváncsi, angolul nem tudok annyira, hogy ezt megérthessem. El tudja valaki mondani, hogy a Color tömb mire szolgál, ill. mért kell GetData nak adni értékként.(ez utóbbi is mire szolgál). Mire kellenek a Rectangle-k. Szóval az elméletet ráilleszteni a kódra... (én egy karaktert és egy pénzt ütköztetnék) Előre is köszönöm.
Mutasd a teljes hozzászólást!
Hát ez egyik sem bonyolult. Soha életemben nem dolgoztam XNA val mégis hamar ki lehet találni.
A color tömb magát a textúra pixeleit tartalmazza. A getData-val pedig lekérdezed a textúra pixeleit. Azért kell neki előre memóriát foglalni a new-val. Nagyon bonyolult. Ezek után már nem néztem tovább. Gondolom a rectanglek a shapek befoglaló keretei és csak akkor vizsgálja meg pixelenként, ha a befoglaló keretek metszik egymást. Egyébként nem kell pixelenként ellenőrizgetni, mivel kicsit sokáig tart.
Mutasd a teljes hozzászólást!

Tetszett amit olvastál? Szeretnél a jövőben is értesülni a hasonló érdekességekről?
abcd