Hang hatás leprogramozása.

Hang hatás leprogramozása.
2012-08-17T02:35:11+02:00
2012-08-17T03:08:04+02:00
2022-11-26T15:00:41+01:00
ALWAYS_WINS
Üdv nektek.
Ez az első probléma amit megszeretnék valósítani:
Azt akarom megcsinálni amit a 3D játékokban.
Nem akarok egy egész 3D játékot csinálni csak ezt a részt akarom leprogramozni benne:

Ha egy adott objektum közelebb van a hangforráshoz akkor egy hang hangosabban hallatszódjon.
Ellenkező esetben a hang halkabban kerüljön lejátszásra.
Ezt akarnám megcsinálni.

A Doppler hatás szeretném megvalósítani.
Például adott egy 3D modell legyen ez obj1 néven.
Arra gondoltam,hogy Pitagoras tétellel kiszámolni a két objektum közti távolságot majd a távolság alapján ki lehetne valahogy számolni mennyit is gyengül a hang.
Utána valahogy megoldani,hogy egy hang halkabban játszódjon le

Ez pedig a második probléma:
Szeretném a hangot tompítani is amikor például egy házban vagyok csukott ajtókkal akkor halkabban és tompábban fogom hallani a kintről jövő hangot.
Ezt szeretném kombinálni az első problémámmal.

......................................................
C++ ban programozom már háromnegyed éve.
Hogyan találjak ki erre egy működő algoritmust.
Azt tudom,hogy az OpenAL ben van Doppler effektus,de én meg szeretném írni + kombinálni 2 problémámmal.

Leprogramozni nem volna gond csak az algoritmus kitalálásában kéne a segítség.
Szinte ötletem sincs.
Mutasd a teljes hozzászólást!
Mutasd a teljes hozzászólást!

Tetszett amit olvastál? Szeretnél a jövőben is értesülni a hasonló érdekességekről?
abcd