Hogy lehet java openglbol 3D fajlba menteni?

Hogy lehet java openglbol 3D fajlba menteni?
2010-08-13T10:29:23+02:00
2010-08-17T17:03:58+02:00
2022-11-18T20:45:37+01:00
zizi
Sziasztok!

Az lenne a kerdesem hogy hogyan tudnek 3D fajlba menteni jogl-bol?
Eddig a progim a screenshotos 2D kepbe mentest hasznalja, de en szeretnem hogy 3D-be mentsen amit majd kesobb at tudnek konvertalni simlabbal pdf3D-s fajlba.

Elore is koszonom,
Mutasd a teljes hozzászólást!

  • Biztos van aki érti, de segítenél megérteni?
    Szóval OpenGL segítségével összeraksz egy képet a képernyőre, és nem egy 2D állóképet akarsz menteni, hanem olyan fájlba, hogy az elkészült kép, tárgy, pálya betöltés után ilyen 3D-s bejárható-mozgatható formában újra megjeleníthető legyen?

    Saját programodban akarod megjeleníteni, vagy külső programban?
    Ha saját programban akkor bármilyen saját formátumba mentheted, vagy ha ismered valamely népszerű fájl felépítését akkor gond nélkül mentheted abban, bár gondolom ez most nem megy neked, különben nem kérnél segítséget.
    Mutasd a teljes hozzászólást!


  • Az a 2D-sen megjelenített dolog a képernyőn az már a leképzett 3D-s cucc, általában ezzel van a gond, DE a sima 3D-s adatokat, miért nem bírod lementi 3D-be???

    ja ez már egyszerű fájlkezelés...

    amúgy azzal kezded, hogy találsz egy olyan 3D alakzat tárolására alkalmas fájl formatot, ami elegendő a számodra.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • A programot sajnos nem én írtam és sajnos evvel az opengl-lel is csak most ismerkedem.
    A program 3D-s adatokban jelenit meg ami ez az általad említett bejárható-mozgathatóságot tudja. Ezt egy adott kamerával tudom egy képbe leképezni és azt menteni. A forráskód megvan és ezt szeretném átírni úgy, hogy egy ilyen 3D-s bejárható-mozgatható formában újra megjeleníthető fileba mentsen.

    A kérdés igazából az lenne hogy ezt esetleg lehet az openglben belül így menteni és akkor azt miként lehet, vagy kell egy másik programot is használni.

    Most utána olvastam több helyen és találtam ezt az OpenGLExtractort. Esetleg erre van szükségem?

    Elore is koszonom,
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Elméletileg a programban van egy rész, ahol tárolod a 3D világot, egy másik rész ami OpenGL segítségével megjeleníti azt.

    Elméletileg csak egy egyszerű 4-5 soros programrészt kell írnod, ami "parancsra" ezt a tárolt részt kiírja fájlba, egy másik rész meg betölti. Esetleg a rajzoló részbe is beírhatod, hogy minden kirajzolt objektum adatait mentse fájlba.
    Az OpenGL nem tudok róla, hogy tartalmazna erre beépített megoldást.

    Találhatsz erre valami megoldást, de "egyszerűbb" ha magad írod meg egy saját elképzelés szerint. Esetleg segíthet valaki, de ahhoz gondolom ismerni kellene a programot. Kb ennyit tudok most így segíteni.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
Tetszett amit olvastál? Szeretnél a jövőben is értesülni a hasonló érdekességekről?
abcd