Opengl Textúrázás Dev-c++

Opengl Textúrázás Dev-c++
2009-05-14T14:21:04+02:00
2009-05-14T15:50:07+02:00
2022-11-13T15:15:37+01:00
cadavre
Sziasztok!
Dev-c++-ban nyomom az Opengl-t, de a textúrázást valahogy nem akarja megenni. Leszedtem egy kész textúrázott anyagot, hozzá a .bmp fájlt, a bitmap.h-t betettem az include-ok közé, de mikor lefuttatom akkor ezt az egyetlen egy hibaüzenetet kapom:

[Linker error] Undefined reference to 'LoadDIBitmap'

Itt a forrásrészlet hozzá, gondolom itt lehet vmi gebasz, mivel csak itt van meghívva a függvény:

void SetupRC()
{

// Black background
glClearColor(0.0f, 0.0f, 0.0f, 1.0f );
glEnable(GL_DEPTH_TEST);

texBits = LoadDIBitmap("DONOTENT.bmp", &texInfo);

glTexParameteri(GL_TEXTURE_2D, GL_TEXTURE_WRAP_S, GL_CLAMP);
glTexParameteri(GL_TEXTURE_2D, GL_TEXTURE_WRAP_T, GL_CLAMP);
glTexParameteri(GL_TEXTURE_2D, GL_TEXTURE_MAG_FILTER, GL_LINEAR);
glTexParameteri(GL_TEXTURE_2D, GL_TEXTURE_MIN_FILTER, GL_LINEAR);
glTexEnvi(GL_TEXTURE_ENV, GL_TEXTURE_ENV_MODE, GL_MODULATE);

glTexImage2D(GL_TEXTURE_2D, 0, 3, texInfo->bmiHeader.biWidth, texInfo->bmiHeader.biHeight, 0, GL_RGB, GL_UNSIGNED_BYTE, texBits);
glEnable(GL_TEXTURE_2D);

glEnable(GL_DEPTH_TEST);

glLightModeli(GL_LIGHT_MODEL_TWO_SIDE, GL_TRUE);
glEnable(GL_LIGHTING);
glEnable(GL_LIGHT0);
}
Mutasd a teljes hozzászólást!
A SetupRC függvényt tartalmazó forrásfájl mellett a bitmap.c forrásfájlt is hozzáadtad a projekthez? (Nem elég, hogy ugyanabban a könyvtárban vannak, le is kell fordítani és hozzá kell szerkeszteni a főprogramhoz a bitmap.c-t.)
Mutasd a teljes hozzászólást!

  • Google + LoadDIBitmap = ???
    Mutasd a teljes hozzászólást!

  • Már próbáltam minden egyes formában beírni, de semmi érdemleges. Ennek mennie kellene, de mégsem megy, pedig a Szegedi Egyetem oldaláról húztam le, és Dev-c++ alá van megcsinálva.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Például: itten is látszik, hogy ez nem egy "alap" függvény, hanem "saját" gyártmány.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Azt tudom én is, de akkor sem értem, hogy miért nem megy.
    Úgy voltak együtt, hogy maga a forráskódot tartalmazó .c állomány, a .bmp fájl, a bitmap.h és a bitmap.c A bitmap.h-t betettem az include-ok közé a többi pedig egy mappában van együtt.

    Megpróbáltam több bitmap.c-vel is, de még mindig azt írja. Megpróbáltam másik példát is ezzel lefuttatni és ott is ugyanazt a hibát írja ki.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • A SetupRC függvényt tartalmazó forrásfájl mellett a bitmap.c forrásfájlt is hozzáadtad a projekthez? (Nem elég, hogy ugyanabban a könyvtárban vannak, le is kell fordítani és hozzá kell szerkeszteni a főprogramhoz a bitmap.c-t.)
    Mutasd a teljes hozzászólást!

  • Áh tényleg egy rossz amatőrnek érzem magam amúgy. Eddig nem is használtam projektet, csak egy az egyben lefordítottam a .c fájlt és kész futott.
    Most meg kezdtem egy projektet, belepakoltam amik kellene, ráengedtem a compilert, erre az #include <GL/glut.h>-nál máris vmi hibát talált. A compilerbe betettem már a linkereket, mégis hibázik vmi...
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • A GL/glut.h fejléc fájlt nem tartalmazza gyárilag a Dev-C++, de megoldható a dolog. Könnyen.

    Letöltöd a glut csomagot. (Lehet, hogy van ilyen pack a Dev-C++-hoz, és akkor minden automatikusan megy.) Ha nem, akkor kézzel kell bemásolnod a megfelelő Program Files\Dev-C++\include könyvtárba a glut.h és lib könyvtárakba a *glut*.lib (vagy *glut*.a) fájlokat. Most fejből nem tudom.
    De arra vigyázz, hogy a dev-c++-hoz való glut-ot töltsd le, mert különben nem fog lefordulni.

    Egyébként a Nehe (opengl grafika tutorial) oldalán találsz komplett vázprogramokat bármely nyelvhez. C++-hoz is van olyan például, ami nem használ GLUT-ot, és Dev-C++-hoz való. (Tehát nem kell a glut beszerzésével bajlódnod.) Már a projektet is létrehozták előre, csak a saját kódodat, forrásfájljaidat kell hozzáadnod.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
Tetszett amit olvastál? Szeretnél a jövőben is értesülni a hasonló érdekességekről?
abcd