Prog.Hu
3D játék készítés
2013-09-05T03:19+01:00
Dávid1
Dávid1Prog.Hu
regisztrált tag
Megint itt van a tipikus szovegeles, hogy 5-6 fovel semmit sem lehet csinalni. Meg lehet nezni a world of goo-t, es a braidet mennyien keszitettek. Vagy akar a machinariumot. Hat kevesebben. Ja es nem xna-ban. Szal ertitek...
Mutasd a teljes hozzászólást!
Végülis C++-hoz is (meg minden nyelvben) csak össze kell szedni azt az 5-10 dolgot ami egy játék készitéséhez kell, utána már könnyű dolgod lesz, a nyelv többi részével nem kell foglalkozni.

Vannak olyan dolgok, amikkel állandóan foglalkozni kell. Ilyen pl a memória kezelés: leak, fragmentation. Akármit csinálsz ezeket nem lehet megkerülni. Meg van jópár különbség ami nyelv specifikus pl reflection és az IDE az életben nem fogja azt a hatákonyságot nyújtani, ami kell.
Mutasd a teljes hozzászólást!
Köszönöm!Ez már egy kielégítő válasz volt :D
Mutasd a teljes hozzászólást!
Hali!

Nem látom át 100% a dolgokat, de ahogy látom:
A C++ egy "komoly" nyelv, nagyon gyors és "bármit" meg lehet vele csinálni. Viszont sok mindent neked kell a netről meg innen-onnan összeszedni. Emiatt jobb a C#, mert az "kezesebb", könnyebb tanulni, nem kell minden aprósággal bajlódni. Picit talán lassabb, de ez sem biztos, meg vagy 5-10 év mire oda eljutsz, hogy ez a sebesség különbség zavarjon. Akkor meg bármikor pár nap/hét alatt át állsz más nyelvre (ha érdemes).

Bármelyik nyelvet tanulhatod nyugodt szivvel, lehet az C++, Java, C#, vagy éppen Delphi vagy Freepascal vagy egyéb nyelvek (Turbo Pascal, Turbo C), bár jövője ez utóbbiaknak kevésbé van. 2D játékokhoz bőven elég bármelyik, de 3D játékokhoz is. Most inkább az legyen a szempont, hogy melyiket könnyebb megtanulni. Évekig fog tartani, mig oda eljutsz, hogy használható játékot tudsz késziteni (2D játékokhoz is kell pár hónap), szóval van időd bőven. Arra készülj fel, hogy egyik nyelv sem fog úgy kiszolgálni, mint a Dark Basic. Esetleg találhatsz valami játékmotort amit már hasonlóan programozhatsz mint a DB-et.
Végülis C++-hoz is (meg minden nyelvben) csak össze kell szedni azt az 5-10 dolgot ami egy játék készitéséhez kell, utána már könnyű dolgod lesz, a nyelv többi részével nem kell foglalkozni. Bár ha a Dark Basic-et felfogtad akkor lehet hogy más nyelveket sem találsz majd nagyon nehéznek.

Próbáljatok az elején kissebb dologba belevágni ami pár hét alatt kész van. Jó ha van az elején sikerélmény, meg a csapatból bárki megunhatja a dolgot idő közben. Főleg fiatalon.
Mutasd a teljes hozzászólást!
Köszi!De az XNA hoz a c# kell?Nem a c++???Jah és melyik a jobb a kettő közül?Halottam hogy a c# egy javítás de azt is sokan mondták ,hogy túlzásokkal van tele ezért jobb a c++.Nem nagyon tudok dönteni :D
Mutasd a teljes hozzászólást!
C# + XNA ami neked/nektek kell. Irány a devportal.hu:

http://devportal.hu/groups/xna/default.aspx
Mutasd a teljes hozzászólást!
Értem én, és tudom is ,hogy 2D-vel kezdjek, ezzel nincs is gond, de ha később már komolyabban megy akkor ne kelljen programot váltanom és a dolgok felét újra tanulnom!Hanem már akkor legyen egy alap ismeretem azzal a programmal!A Dark Basic tetszett meg nem is rossz annak aki csak otthoni hobbi célra akar összedobni játékokat, ugyanis ott nem én írom meg a dolgok nehezebb részét!Én játék készítő szeretnék lenni!A haverok közül van aki tud modellezni és van aki tud egy kicsit programozni is, de még olyan is van aki hangokat tudna készíteni.Ebből lehetne egy jó kis kezdő csapat.De ahhoz előbb mindenkinek jobban kell ,hogy menjen a téma és legalább egy játékot közösen összetudjunk dobni ami nem gagyi.Úgyhogy azért is megfogok tanulni c++ ban játékot írni mert sokan mondják annak nincsenek határai, abból meglehet élni!Engem hihetetlenül érdekel ez e téma!Nem fogom feladni az álmaimat 13 évesen azért mert nem megy a dolog! A legtöbb programozó és játékkészítő csak olyan 15-16 évesen kezdte.Szeretném elkezdeni ,hogy informácókat gyűjtsek, amivel sokkra vihetem később!Remélem sikerülni is fog :D :D :D :D :D De mindenesetre nem adom fel! :D :D :D :D :D Kis önlelkesítés :D :D :D :D :D
Mutasd a teljes hozzászólást!
Szerintem hagyd. Jó a 2D is.
Mutasd a teljes hozzászólást!
Sziasztok!Az szeretném megkérdezni hogy milyen progit ajánlotok amiben játékot lehet írni c++ nyelven?Olyat amiben 3D-s eket is lehet!Mert sok progit találtam amiben c++ al lehet írni de nemtom pontosan hogy melyik az aminek a kezelőfelülete egyszerű!Pl úgy csinálok ablakot mint delphiben! Meg még arra lennénk kíváncsi ,hogy a játékfejlesztésben mikor a motort megírom külön meg kell írnom a parancsokat arra ,hogy megmozgassak egy 3D modellt?Vagy itt is hasonló mint a Dark BAsicben ahol scriptelni kell meg stb a félkész quake hez hasonló motort???Mert eddig még nem jutott el az agyam :D :D :D :D :D :D :D :D :D
Mutasd a teljes hozzászólást!
Sziasztok!
Még új vagyok a fórumon, ezért nem néztem végig így nem tudom mit írtatok nagy részt csak itt a végét olvastam ennek a résznek.
Szóval kezdő vagyok a programozásban is, de mióta foglalkozom vele rájöttem, hogy vannak olyan Program készítő szoftverek melyekhez hozzá lehet csatolni mozgóképeket, stb.!
Tehát csak pár elemre, egy kis angol tudásra és sok képre van szükség egy program elkészítéséhez (szerintem):
-egy 2D vagy 3D rajz készítőre, ami lehet akár vektoros rajzkészítő is + a sok kép mely segítségével el kell állítani az objektumokat
-aztán egy mozgókép szerkesztő: lehet az Logo is
-egy program mely összerakja és meghatározza, hogy mikor melyik mozgás jöjön létre
-végül a programozás: vagyis a kiírások megadása, a keret és a koordináták.
Talán még azt meglehetne csinálni, hogy összehozni egy csapatot, hiszen egyedül igen nehéz mindezt összerakni demókból és programokból, ha meg is csinálná egyedül valaki az nem félévbe hanem évekbe kerülne, ezért javaslom a csapatmunkát.

Köszönöm ha végig olvastátok. Lehetetlennek tűnik, de meglehet csinálni bármit, amihez ész kell!
Ha szervezne valaki egy csapatot, akkor szívesen beszállok.

üdv.:horde
Mutasd a teljes hozzászólást!
GUI-t kell írni ígyis-úgyis.

Egyébként meg tényleg, ami elkészíthető, eladható indy szinten, az a Barbie sminkel, meg mindenféle kirakós dolgok, esetleg 2D shooter, meg ilyesmik. Ennél komolyabbhoz meg már nagy cég kéne.
Mutasd a teljes hozzászólást!
ui: nem tudom van e értelme, de az nem működik a világban, hogy csinálok egy játékot, INGYEN adom mindenkinek a teljes verziót, viszont a játékba pakolok néhány reklámot, és a reklámért fizet majd a cég?


Ez nem rossz ötlet, nekem is eszembe jutott, pont ma írtam emailt ezzel kpcsolatban az egyik csocsóasztal gyártónak. Végülis ha sok eladás nincs is egyelőre, az azért már látszik, hogy az ingyenes demót úgy tűnik elég sokan letöltik, és ha ingyenes lenne a full verzió, akkor még többen letöltenék. Ha a letöltések meghaladnának egy bizonyos mennyiséget, akkor egy nagyobb gyártónak esetleg megérheti cakkompakk megvenni a játékra vonatkozó összes jogot, ingyenessé tenni, és megpakolni a saját reklámaival. Ebből a szempontból még akár szerencsés is lehet, hogy csocsóval kezdtem, majd meglátjuk.
Mutasd a teljes hozzászólást!
Vagy igen, vagy azértis más irányba menni és megpróbálni egyedi játékot késziteni amire aztán rá kattanhat a világ és nagyot lehet kaszálni.
Az első mondjuk biztos pénz (meg nagy rákattanás akkor is előfordulhat). Az utóbbi elég kockázatos, de azt nem jelenthetjük ki 100% biztonsággal, hogy már mindent megirtak és nem lehetnek hatalmas ötletek, nem jelenhetnek meg új stilusok, vagy nem lehet a régieket megújitani.

nadamhu megirta ezt a csocsót (ami nem rossz), de gondolom nem ül tétlenül és várja, hogy ebből kihúzza már a nyugdijig, hanem dolgozik (legalább fejben) a következő játékon. Ha még nincs sok munkája benne akkor éppen érdemes figyelembe venni, hogy milyen játékokra van inkább igény, és olyat késziteni -még ha az ember magától nem is pontosan azt csinálná.

Amúgy még nincs veszve semmi, lehet hogy nadamhu készit majd később 1-2 nagyon sikeres játékot, és aki az iránt érdeklődik találkozik majd a régebbi játékokkal is (pl. csocsóval), és lehet hogy akkor vissza hozza majd az árát.

ui: nem tudom van e értelme, de az nem működik a világban, hogy csinálok egy játékot, INGYEN adom mindenkinek a teljes verziót, viszont a játékba pakolok néhány reklámot, és a reklámért fizet majd a cég? Tudom, meg kell határozni, hogy hányan játszanak a játékkal, és mennyi ideig -hány napig/hónapig, mennyit ér egy reklám felület. De most csak apró pénzre gondolok, hogy mégse ingyen fejlesszen az ember, meg úgy gondoltam, hogy X cég fizet vagy 50-100 dollárt és ezért a logója (linkje) ott lenne a játék főképernyőjén, vagy valamelyik átvezető képernyőn, esetleg a pályákon.
Mutasd a teljes hozzászólást!
Úgy passzol a delphi a Dark Basichez , hogy a Dark Basicben nemtok nagoyn menüt készíteni ezért egy külön launchert készítek hozzá Delpi ben.
Mutasd a teljes hozzászólást!
Régebben nagy casual játékos voltam. Sorra próbálgattam a különböző játékokat. Csocsót még életemben nem láttam, nem a legnépszerűbb műfaj. Legközelebb mást kell kitalálni. pl Barbie vásárolni megy, vagy ilyesmi, amit a kiadó akar.
Mutasd a teljes hozzászólást!
Nekem is tetszik a "csocsó", bár 10 dollárt most nem szánnék rá. Videón nézni jó, a demót nem próbáltam, de lehet kipróbálom mert kiváncsi vagyok az irányitást hogy oldottad meg.

Tudom hogy nem mi vagyunk a célközönség, de az oldalon lehetne egy magyar zászló, hogy magyar nyelven is elolvassuk az információkat. (Esetleg még 5-6 másik nyelv is lehetne).
A demo letöltésnél kiirhattad volna, hogy hány megás fájlt kell letölteni, mert van akinek számit ez is.

Amúgy a demót felrakhatnák valamelyik újság lemezére (főleg külföldire lenne jó).
Illetve akár néhány torrent oldalra is felrakhatnád a demót. Ismertebb lenne a program. Persze félő, hogy a teljes játék is torrent oldalakon terjedne később, de ez a veszély most is megvan. Viszont ennél jobb (ingyenes) reklámot hirtelen nem tudok. (De, mondjuk pár millió kéretlen levelet.)
Mutasd a teljes hozzászólást!
Ez a kettő nem teljesen két különböző dolog? A Delphi egy elavult RAD eszköz, aminél hivatalosan is elzárkóztak a játékfejlesztés lehetősége elöl, a DarkBasic meg egy script nyelv egy quake3 szerű motorhoz, ha jól tudom.
Mutasd a teljes hozzászólást!
Sziasztok! Tetszik ez a csocsó játék. Igaz én nem vagoyk nagy c++ os, én eddig ezekben dolgoztam: Pascal,Delphi,Game Maker,RPG Maker XP, DarkBasic és ezekben dolgozom most: Delphi és DarkBasic sztem ez a kettő passzol egymáshoz a játék ksézítés terén!

Mutasd a teljes hozzászólást!
No no, azért még ne írjuk le teljesen ezt a csocsó játékot.
Amúgy nagyon jó tanulás ez ám, ezeket a marketing dolgokat így saját bőrön lehet a legjobban megtanulni.
Mutasd a teljes hozzászólást!
Kénytelen vagy fejet hajtani pár dolog előtt, ha tényleg jó eladást szeretnél. Ettől függetlenül bele lehet vinni a klónba is érdekes dolgokat és még mindig a tiéd a project. Olyan szintű parancsolgatás nincs, mint egy céges projectnél.

Legközelebb lehet előbb kell körbekérdezni a kiadókat, meg megnézni pár lehetőséget és utána gyártani valami eladhatót.
Mutasd a teljes hozzászólást!
Hát igen, van benne valami, erősen gondolkodok, hogy a következő játékom valami kevésbé kockázatos hidden object vagy ilyesmi legyen. Csak hát szívem szerint meg valami innovatívabbat és hardcoreabbat fejlesztenék, ezért nehéz döntés ez.
Mutasd a teljes hozzászólást!
Ha a kiadó azt mondja, hogy középkorú nőknek kell Magic Match-et fejleszteni, akkor azt kell. Pénzes fejlesztésnél a megrendelő/kiadó diktál, nem?
Mutasd a teljes hozzászólást!
Próbálkozok párhuzamosan mindennel, többek között azzal is amit írtál. Majd meglátom melyik próbálkozások jönnek be.
Ha rákeresel a google-on arra, hogy 'Foosball Maniac', akkor az első két oldalon csak engem látsz, és mégis sehol nincs még az oldalam forgalma. Nem egyszerű dolog ez.
A casual portálok főleg középkorú nőkre vannak specializálódva, pl. a Big Fish Games-től azzal hajtottak el, hogy cool a játék, de ők főleg középkorú nőkre szakosodnak, ezért inkább szívesen látnának tőlem egy hidden-object-et, vagy match-3-t.
Ingyen még csak-csak töltögetik le a demo-t (listázva van a download.com-on, brothersoft.com-on, soft32.com-on, wareseeker.com-on, stb...), de a fizetős réteget megtalálni kegyetlenül nehéz. (Mondjuk a download.com-ra még csak ma került fel, jó kis bürokratikus megvárakoztatós rendszerük van.)
Persze még más portálokkal összejöhet a dolog, a nagyrészük még nem válaszolt (persze a döntő többségük nem is fog, mint ahogy a játék újságírók nagy része is egyszerűen figyelmen kívül hagyja az ismeretlenek megkereséseit...)
Mutasd a teljes hozzászólást!
Biztos vagyok benne, hogy vannak site-ok, kiadók, amik pont az ilyen kis játékok népszerűsítésére, eladására szakosodtak. Érdemesebb lenne egy ilyennél próbálkoznod, minthogy bannercserét ajánlasz fel, mert ahogy írtad, a marketing nehéz dolog. Még a "sarc" leadása után is jobban jársz anyagilag.
Mutasd a teljes hozzászólást!
Bocs a reklámért, de én is írtam egy kis 3D játékocskát C++-ban:

Foosball Maniac

Kegyetlen nehéz a reklámozás így nulláról indulva, szóval aki megszán bannerrel, vagy linkkel az oldaláról, annak áldassék a neve.:)

Itt van pl. egy flash banner amit lehet használni, ha valaki segítene:

Flash Banner

(Viszonteladásra is van lehetőség 30%-os jutalékkal, az egész automatizálva van a payment processornál amit használok (plimus.com), ha valaki érdeklődik, akkor írok erről részletesebben, amúgy nagyon egyszerű a dolog...)

Szvsz. nem megírni nehéz egy játékot, hanem marketingelni. (Bár még nagyon az elején vagyok ennek a résznek.) Kivéve persze ha valami extrémen iszonyúan jó játékról van szó ami vírusmarketinggel eladja magát, de az nagyon nagyon ritka, és az enyém sem ilyen.
Mutasd a teljes hozzászólást!
Nem egészen. A polygon kirajzolás inkább vga kártya függő, de feltételezem itt grafikai algoritmusokra gondoltál.

Engine alatt olyan rendszert értek, ami megkönnyíti a fejlesztést. Olyan, mint a .NET, vagy a VCL az üzleti programokhoz. Sokan keverik a grafikus effektet az engine-el. Még most is lehet olyat látni sok helyen, hogy feature listában van, hogy xy effekt.

Alapvetően egy ilyen rendszer feladata elfedni az alacsony szintű réteget a programozó lől, hog ne kelljen win32 és DirectX hívásokkal foglalkozni, hanem az adott feladatra koncentrálva tud fejleszteni. Ez a zenelejátszástól a hálózatig sokminden lehet. Profi csapatok is építenek be 1-2 összetevőt (pl crytek: fmod).

Kezdő szinten azért nincs értelme a nulláról megírni mindent, mert egy fmod, vagy OpenAL rendszert úgyse fog kifejleszteni záros határidőn belül, nem beszélve a többi modulról. Ha pedig profi, akkor meg azért, mert haladni kell, határidőre elkészülni és nincs idő mindenre, csak az épp legszükségesebb specifikus dolgokra.

Utána lehet nézni, hogy mi hogyan működik és érdemes is sok esetben, de mindent megírni őrültség manapság már. Ma már érdemes kész megoldásokra alapozni szerintem. Erről szól az üzleti fejlesztés is, ezért van a .NET, devexpress stb. Ettől függetlenül ismerheti valaki a GC működési elvét, de megírni nem kell, mert olyat úgyse fog.

Visszatérve a fő szálhoz csakannyit kell megtanulni és megírni, ami feltétlenül muszáj. Már az lején be kellhatárolni, hogy kbmilyen játékokat fog fejleszteni valaki, mert nem mindegy, hogy 3D flippert fog fejlesztgetni sok résszel 10 évig, vagy inkább autós játék sorozatot. Mindenből kicsit nemérdemes, mert mekkelek lesz belőle. Itt is ugyanúgy kell szakosodni, mint az üzleti programozásnál van a web, meg a többi.
Mutasd a teljes hozzászólást!
Ha jól értem, akkor a "komolyabb grafikus engine" annyit ad, hogy több polygont tudsz a képernyőre varázsolni, meg néhány szép effektet.

Persze, segit ez is, de egy kevésbé tehetséges grafikus a sokkal több polygonból sem biztos, hogy szép grafikát tud összehozni, mig egy tehetséges akár fele annyiból is sokkal szebbet. Szóval nem csak a jó grafikus motortól lesz szép a grafika, meg jó a játék (bár ez utóbbi már nem nagyon szempont). Szóval a szép textúrák, a jó pályaépités legalább olyan fontos (a jó irányitás, játékélmény szintén).

Persze én már "öreg" vagyok. Örülök a szép grafikának, de én elsőként csak egy jót akarok játszani, a grafika csak egy plusz dolog, de nem elsődleges szempont a vásárlásnál (számomra). A fiatalabb célközönség valószinüleg nem igy van ezzel. Illetve ha csinálsz egy játékot akkor a kiadót is meg kell győzni, és ez a komolyabb feladat.

Nem tudom működik e az a dolog, hogy az ember otthon legyárt pár száz példányt a játékból, aztán elkezd vele házalni a boltoknál, bevásárló központoknál -biztosan nem. Esetleg valami újság mellékletére lehetne felkerülni teljes játékként, kérdés hogy mennyi pénzt kaphat ezért az ember (sokat nem hiszem). Vagy lehet árulni a neten, ami megint nem tűnik nagy biznisznek. Illetve az első egy-két játékért lehet hogy nem is akar pénzt kapni az ember, hisz csak "gyakorol". Később meg ha már pénzről is szó van akkor elgondolkozhat valami kész játékmotor használatán, megvételén is.

Mindegy, csak azért "kötekszem", hogy ne vegyük már el a kezdők kedvét attól, hogy leüljenek 3D játékot késziteni. Lehet nem fogják elérni a mostani profi programok szintjét, csak mondjuk az 5-6 évvel ezelőtti szinvonalat, de az is valami. Az meg "természetes", hogy ha valaki 2 napja ismerkedik a programozással akkor rögtön Crysis-t meg oprendszert akar irni. Majd rájön, hogy az még odébb van, de nem lehetetlen hogy egyszer ő is megcsinálja ugyanezt. (Régen ugyanilyen hihetetlennek tünt a DOOM vagy a Quake szintjét elérni, most meg "gyerekjáték".)
Mutasd a teljes hozzászólást!
Kis játékoknál a grafikán van a hangsúly, mivel a 100 milliomodik pac-man csak így tud kitűnni a többi közül. 1-6 fő csapat meg egy 3D flippernél komolyabbat úgyse tud összehozni, ahol szintén a grafika a lényeg és engine, vagy framework nélkül elég esélytelen a dolog arra, hogy piacképes legyen viszonylag gyorsan, amíg nem devalválódik a technológia/kódbázis alatta.
Mutasd a teljes hozzászólást!
Ezektől függetlenül lehetnek olyan weboldalak, ahol szabadon felhasználható modellek meg egyéb dolgok vannak (textúrák, hangok) amik gyakorláshoz jók lehetnek. Ebből a szempontból kocosoma kérdése nem volt nagy butaság. Mondjkuk valószinüleg értelmes játékot ilyen "gyüjtött" anyagból nem lehet késziteni.

ui: én azért még bizom abban, hogy komolyabb engine nélkül is lehet még játékot irni ami "meg állja a helyét". Persze a helye nem a 12-15e ft-os "nagy" játékok között lenne, de mivel nem lenne olyan nagy költség a fejlesztés igy talán nem is kellene olyan drágán adni.
Meg van egy-két játék stilus ahová talán nem kell akkora stáb, mondjuk egy VipeOut szerű verseny játéknál ahol nem kell embereket mozgatni -modellezni, csak egy statikus táj kell, egy egyszerűbb AI, meg néhány egyszerű effekt. Vagy egy "izometrikus-felülnézeti" Bomberman-Pacman játékban sem zavarna senkit hogy kicsit "kockás" a szereplő. Persze egy Crysis már komolyabb dolog, de létezik más stilus is, nem kötelező FPS-t késziteni, vagy olyat amiből sok van és már nagyon magas a mérce. Vagy a gyengébb grafikát lehet ellensúlyozni valami mással (pl film adaptációt kell késziteni és úgyis megveszik akármilyen gagyi ).
Mutasd a teljes hozzászólást!
Ha a mondanivalód utolsó harmadát, valaki egyedül akarja megcsinálni mondjuk C++ al, akkor 100 éves koráig is írhatja. Ma már egy közepes játékot is minimum 30 ember csinál évekig. Komolyabb ezköz, framework, engine stb nélkül egyszerűen esélyed sincs arra, hogy készíts valamit, ami megállja a helyét, legyen az akár egy kis játék is.

Egyébként Game Maker-ben is úgy lehet írni valamire valót, hogyha valaki a GML-t használja. Akkor meg már ugyanott van, mintha használna egy engine-t, vagy framework-ot.
Mutasd a teljes hozzászólást!