Az Nvidia a hét elején jelentette be, hogy elkészült az erősen párhuzamos számítási feladatok hardveres gyorsítására lehetőséget adó CUDA csatolójának legújabb változatával. A CUDA 11.5 számos fejlesztést vezet be a programozási modell, valamint a memóriahasználat vonatkozásában is.

Így például mostantól négy új függvényt lehet használni a kooperatív csoportok szkennelése során, és a DirectX vagy Vulkan API-kból származó textúrákat közvetlenül lehet normalizált integer adattömbökbe importálni. Szintén újdonság blokktömörített adatok használatának lehetősége, valamint az, hogy már C++-ból is lehet gyorstárs hinteket adni a fordító és a runtime számára.

Ezen kívül mostantól korlátozni lehet a több processzben futó feldolgozási folyamatok (MPS) közös memóriahasználatát, az új Windows meghajtóprogram pedig a rendszerbe épített Linuxok (WSL) alól is elérhetővé teszi a CUDA funkciókat. Az új verzióban az Nvidia kiléptette a béta fázisból a Python illesztést is, ugyanakkor előkészítette megszüntetésre a közel egy évtizeddel ezelőtt kiadott Kepler osztályú grafikus magok támogatását.

A CUDA 11.5 további fejlesztéseiről az Nvidia blogposztjában lehet olvasni.