A Google, miután két évvel ezelőtt bevezette az App Bundle csomagolási módot a Play Store-ban, a héten újabb fejlesztést jelentett be az androidos alkalmazások terjesztésében. A cég által most bevezetésre kerülő Asset Delivery-nek köszönhetően még gyorsabban kerülhetnek majd az app-ok indíthatóvá az eszközökön, és a kód után az erőforrások vonatkozásában is lehetővé válik számukra, hogy hatékonyan igazodjanak a mindenki futtatóeszköz sajátosságaihoz.

A Google ennek érdekében kibővítette az App Bundle formátumot, amiben immár külön erőforráscsomagok (asset pack-ok) kialakítására van mód. Ezekbe az alkalmazások (elsősorban játékok) nem kód jellegű, nagyméretű tartalmakat: textúrákat, hangmintákat és egyéb adathalmazokat helyezhetnek el, az alkalmazás mellé pedig a céleszköznek mindig legmegfelelőbb csomagváltozat fog felkerülni.

A kibővített App Bundle immár erőforráscsomagokat is tud kezelni az Asset Pack-ok formájábanA kibővített App Bundle immár erőforráscsomagokat is tud kezelni az Asset Pack-ok formájában

Az erőforrásokcsomagok nagy előnye, hogy egyrészt terjesztésüket teljesen átveszi a Play Store, másrészt hogy azok ezzel összefüggésben az alkalmazással együtt és teljes szinkronban frissülnek. Sőt, a frissítés delta patch-ek formájában történik meg, ami garantálja, hogy mindig csak a lehető legkisebb hálózati forgalmat generálva, egyben a lehető leggyorsabban kerüljenek azok a legfrissebb állapotba.

A legismertebb játékfejlesztő rendszerek közül az Unreal Engine és a Unity már most automatikusan képesek lehetnek az új fejlesztés kihasználására, míg más eszközök használata esetében a Gradle Plugin 4.0-es változatától van lehetőség ugyanerre, persze itt csak némi kézi konfigurálás árán.