Érdekes munkát tett közzé a napokban a legendás Diablo játék egyik rajongója. A GalaXyHaXz néven futó illetőnek ugyanis sikerült rekonstruálnia a '90-es évek egyik legnagyobb sikerjátékának számító alkotás forrását, méghozzá unortodox módszerekkel.

A forrást ugyanis magából a programból fejtette vissza, az annak bizonyos kiadásaiban véletlenül bennfelejtett szimbóluminformációk felhasználásával. Az így létrejött C kódbázis, bár újrafordítható és viszonylag jól olvasható, bizonyos pontokon kriptikus változóneveket tartalmaz, főleg a lokális változók vonatkozásában.

Ugyanakkor rendelkezik azzal az előnnyel, hogy - szemben a játék rekreálására tett más kísérletekkel - az eredeti Diablo minden sajátosságát és bugját tökéletesen replikálja, mégis viszonylag egyszerűen módosítható. A készítő szerint utóbbiban rejlik jelentősége: ugyanis végre lehetőséget ad átfogó mod-ok létrehozására anélkül, hogy ehhez kódinjekcióhoz és hasonló nyakatekert megoldásokhoz kellene folyamodni; és persze portok létrehozására is alkalmat ad olyan rendszerekre, amikre a játék anno nem készült el.

Az érdeklődők a Diablo visszafejtett kódját a GitHub-on találják meg, ahol természetesen pull request-ekkel maguk is hozzá tudnak járulni annak kitisztításához, illetve fejlesztéséhez is.