A jövőben a fejlesztők az eddigieknél több pénzt szerezhetnek majd mobilra készült alkalmazásaik révén. Kiszivárgott információk szerint ugyanis a Google és az Apple is azt fontolgatja, hogy jelentősen változtat azon a módszeren, illetve arányon, ami szerint felosztja az app-okból származó értékesítési bevételek azok készítői és saját maga között.

Jelenleg ez az arány mindkét piactér esetében fix 70-30%, ami azt jelenti, hogy a felhasználók által az app-okért kifizetett pénzösszegnek csak 7/10-ét kapják meg a fejlesztők - a többi pénzt pedig a Google és az Apple jutalékként megtartja magának. Ugyanakkor a hírek szerint a jövőben a fejlesztők akár a bevételek 85%-ot is megkaphatják majd, a két cégnél csak 15% jutalékot hagyva.

Ahhoz, hogy a kedvezőbb bevételmegosztási rend lépjen életbe, a fejlesztőknek olyan alkalmazásokat kell majd készíteniük, ami nem egyszeri megvásárlást igényel vagy reklámok révén termeli meg fejlesztési költségeit, hanem előfizetés modellben működik - azaz, havonta újra és újra levonásra kerül egy bizonyos összeg értük a felhasználók hitelkártyájáról.

Az Apple és a Google az ilyen modellben értékesített programok esetében alkalmazná a fejlesztőknél több pénzt hagyó bevételmegosztási modellt - de csak akkor, ha az előfizetés több, mint egy évig fennáll már a felhasználónál.

A dolog mögötti gazdasági ráció az, hogy az ilyen előfizetések egyrészt kiszámíthatóbb és egyenletesebb bevételi forrást jelentenek, mint az egyszeri vásárlások. Másrészt a felhasználók gyakran akkor sem mondják le ezeket még egy ideig, amikor valójában már nem használják az egyes app-okat. Ráadásul az előfizetéses bevételek az egyre terjedő reklámblokkolás sem érinti, amit amúgy a fejlesztők és a piacterek tulajdonosai egyaránt megsínylenek.

Így a két cégnek jobban megérheti a bevételek nagyobb részét is kifizetni a fejlesztőknek, ha ezzel ilyen modellben működő alkalmazások írására sarkallják őket. Ezek esetében ugyanis még alacsonyabb jutalék mellett is összességében több bevételre tehetnek majd szert, mint az egyszeri fizetést igénylő vagy reklámok révén finanszírozott programokkal.

A változásokat a cégek hivatalosan még nem jelentették be, de azok bevezetése jelenleg gyakorlatilag biztosnak tűnik.