A Mozilla - alig egy nappal az Apple azon bejelentését követően, amely szerint ő is elérhetővé teszi összes platformján a WebGL-t a webes alkalmazások számára - bejelentette, hogy a PlayCanvas nyílt forrású licenc alatt kiadta 3D-s játékplatformja forráskódját. A PlayCanvas segítségével a fejlesztők objektum-orientált módon tudnak WebGL-alapú, a böngészőben futó játékokat és animációkat létrehozni.

A teljes platform több különböző könyvtárból áll össze, amelyek egy része kézzel került megírásra JavaScriptben, míg más részei az Emscriptem segítségével eredetileg C/C++ nyelvű kódokból kerültek átfordításra JS-be. Ezek között van a Bullet nevű fizikai motor is, ami például olyan új és nagy sikerű játékokban teljesít szolgálatot, mint a Grand Theft Auto V és Red Dead Redemption is - az asm.js-nek hála pedig a natívot közelítő sebességgel fut böngészős környezetben is.

A PlayCanvas felhő-alapú szerkesztőkörnyezetében éppen úgy, interaktív módon lehet a színtereket és a játékelemeket megtervezni, mint egy CryEngine vagy egy Unity esetébenA PlayCanvas felhő-alapú szerkesztőkörnyezetében éppen úgy, interaktív módon lehet a színtereket és a játékelemeket megtervezni, mint egy CryEngine vagy egy Unity esetében

Ugyanakkor a fejlesztők nagy gondot fordítottak a renderer részek sebességére is, ami például a memóriaallokáció minimalizálásával és a WebGL-hívások sorba rendezésével segít a natív játékokban megszokott szinthez közelíteni a 3D-s megjelenítés sebességét. Az eredmény egy rendkívül kis erőforrásigényű, ráadásul nagyrészt közvetlenül humán felhasználók által is olvasható kódbázis, aminek segítségével gyorsan lehet látványos játékokat a böngészőben építeni.

Ugyanakkor a PlayCanvas nem csak az alapmotort biztosítja ehhez, de honlapján egy interaktív - szintén a böngészőben futó - 3D-s szerkesztőkörnyezetet is kínál, amiben a fejlesztők könnyen, gyorsan, ráadásul egymással együttműködve tudnak a 3D-s színterek és játékelemek építésén munkálkodni. Az elkészült alkalmazások egyébként nem csak böngszőben tudnak működni, hanem helyben futó alkalmazásokká is összecsomagolhatók és feltölthetők például az Apple App Store-ba és a Google Play Store-ba is.

A PlayCanvas forráskódját az érdeklődők a GitHub-on, a felhő-alapú tervezőkörnyezetet pedig a playcanvas.com weboldalon találják meg. Utóbbin egyébként néhány egyszerűbb, a platformra készült játékot és animációt is fel lehet hívni a galériából.