A Khronos Group hétfőn új verziót jelentett be (814,7 KB - 11.7 fillér) közismert grafikus és számítási vezérlőfelületéből is (815,7 KB - 11.7 fillér) . Az új OpenGL 4.4 végleges, míg az OpenCL 2.0 egyelőre csak tervezet változatban került kiadásra.

Az OpenGL új verziójának legfontosabb újdonságai a továbbfejlesztett GLSL shadernyelv, a jobb kontroll a puffermenedzsment és a memórialapozás felett, valamint a Shader Variable Layout bevezetése. Ugyanakkor a specifikáció aszinkron lekérdezések lehetőségével és több objektum kvázi műveleti egybekötésének lehetőségével is bővült, de az eredetileg Direct3D-re íródott kódok portolása is egyszerűbbé vált rá.

Ezzel szemben az új OpenCL továbbfejlesztett memóriamenedzsmentet, szinkronizációt és elemi műveleteket kapott, amikhez az alapötleteket a C++11-ből vette át. Az új osztott memóriamodellben a gazda- és eszközkernelek komplex, pointer-alapú struktúrákat is gond nélkül kezelhetnek közösen, de mostantól pipe-alapú adatcserére is van mód a feldolgozási és vezérlési végpontok között.

További részletek az OpenGL 4.4 újdonságairól itt (52,07 KB - 0.7 fillér) , az OpenCL 2.0-éről pedig erre (815,7 KB - 11.7 fillér) . Utóbbiből végleges változat nagyjából jövő év elejére lesz várható.