A Khronos Group hétfőn új verziót jelentett be közismert grafikus és számítási vezérlőfelületéből is. Az új OpenGL 4.4 végleges, míg az OpenCL 2.0 egyelőre csak tervezet változatban került kiadásra.

Az OpenGL új verziójának legfontosabb újdonságai a továbbfejlesztett GLSL shadernyelv, a jobb kontroll a puffermenedzsment és a memórialapozás felett, valamint a Shader Variable Layout bevezetése. Ugyanakkor a specifikáció aszinkron lekérdezések lehetőségével és több objektum kvázi műveleti egybekötésének lehetőségével is bővült, de az eredetileg Direct3D-re íródott kódok portolása is egyszerűbbé vált rá.

Ezzel szemben az új OpenCL továbbfejlesztett memóriamenedzsmentet, szinkronizációt és elemi műveleteket kapott, amikhez az alapötleteket a C++11-ből vette át. Az új osztott memóriamodellben a gazda- és eszközkernelek komplex, pointer-alapú struktúrákat is gond nélkül kezelhetnek közösen, de mostantól pipe-alapú adatcserére is van mód a feldolgozási és vezérlési végpontok között.

További részletek az OpenGL 4.4 újdonságairól itt, az OpenCL 2.0-éről pedig erre. Utóbbiből végleges változat nagyjából jövő év elejére lesz várható.