xrpq2y OTE2OTE0MDg4

A Silverlight után a Microsoft hamarosan újabb .NET-alapú technológiai célplatformot fog nyugdíjazni - vagy legalábbis további fejlesztések nélkül hagyni. A végzet ezúttal az XNA-t fogja utolérni, amely elsősorban a Windows Phone-on és az Xbox-on futó játékok fejlesztésében töltött be kulcsszerepet, bár asztali változata is létezik.

A hírek szerint Redmond már le is állította az XNA Game Studio fejlesztését, amiből így új kiadás már biztosan nem fog készülni, de maga az XNA platform is eddigi teljesítményének elismerése mellett közreműködésének megköszönésére számíthat nagyjából egy év múlva, jövő áprilisában.

Ráadásul a Microsoftnál állítólag kétségek merültek fel a DirectX jövőjét illetően is, ami a következő nyugdíjba küldendő technológiát képviselheti majd. Az eredetileg szerteágazó platformból mára egyébként is gyakorlatilag csak a Direct3D komponens volt az, amit még komoly mennyiségben használtak és igényeltek az alkalmazások - de az új multiplatformos világban már ennek jelentősége és kulcsszerepe is erősen megkérdőjeleződni látszik.

Maga a DirectX persze vélhetően nem fog eltűnni a Microsoft operációs rendszerekből, de szolgáltatásai egyre inkább csak közvetett módon kerülnek majd felhasználásra többek között a HTML5-ön és XAML-on alapuló, jóval magasabb absztrakciós szintet képviselő programozási felületeken át.