A Microsoft a hétfőn bejelentette, hogy hamarosan egy olyan fejlesztőkészletet fog kiadni Kinect vezérlőjéhez, amelynek segítségével hobbisták és kutatók a korábbiaknál egyszerűbb módon tudnak majd a mozgásérzékelős eszköz szolgáltatásait hasznosító programokat írni.

A Windows alatti fejlesztést lehetővé tevő - vélhetően a Visual Studio keretrendszerbe integrálódó ill. .NET és esetleg natív API-kat biztosító - fejlesztőkészletet egyelőre kizárólag nem-kereskedelmi célzattal lehet majd felhasználni, azaz fizetős programokat és játékokat egyelőre nem lehet majd készíteni vele. A Microsoft állítólag később egy kereskedelmi változatot is kiad majd a fejlesztőkészletből, de hogy mikor, arról Redmond nem volt hajlandó elárulni semmit.

A fejlesztőkészlet a Kinect minden funkcióját elérhetővé teszi majd az alkalmazások számáraA fejlesztőkészlet a Kinect minden funkcióját elérhetővé teszi majd az alkalmazások számára

A nem-kereskedelmi SDK ugyanakkor ezt leszámítva nem lesz korlátos, és hozzáférést fog biztosítani a Kinect gyakorlatilag minden szolgáltatásához és funkciójához. Ebbe a kamerák mellett a hangszenzor és a forgatómotorok is beleértendők, amelyek szintén egyszerűen lesznek vezérelhetők a fejlesztőkészlet által biztosított programozási felületeken keresztül.

A Microsoft Windows alá készült Kinect SDK-ja idén tavasszal fog elérhetővé válni.